Yeni WordPress Kullanıcıları için Yaygın Hatalar Bölüm 3

Yönetim ve Bakım

Hakkımızda – Detaylı Marka Hikayesi Yok

Sitenin Hakkımızda sayfası, siz ve şirket hakkında tek bir temel bilgi paragrafını doldurabileceğiniz bir yer değildir. Bu sayfayı ziyaret etmek genellikle satın alma sürecinde kritik bir adımdır. Hakkımızda sayfası insanları çekmediğinde ve sizi sevmelerini sağlamadığında, yaptığınız işi takdir etmediğinde ve sözlerinizi yerine getirme konusunda size güvenilebileceğini hissetmediğinde, sonunda büyük para kaybedersiniz.

Ne yaptığınıza ve ziyaretçilerin ihtiyaçlarını nasıl karşılayacağına dair doğrudan bir açıklama ile sayfayı geliştirmek için zaman ayırın. Metin ve görseller kullanın. Net olun ve harekete geçirici mesaj içeren güçlü bir satış mesajı kullanmaktan korkmayın.

Telif Hakkı İhlali – Metin veya Görsellerin İzinsiz Kullanılması

Şüpheniz varsa, yapmayın! Sitenizde kullanmak üzere metin, resim, müzik veya diğer fikri mülkiyetleri kopyalamak size çok pahalıya mal olabilir. Tek amacı hak ihlalinde bulunan siteleri bulmak ve ayrıcalık için onlara fatura göndermek olan şirketler var.

Kendi kelimelerinizi yazmak için zaman ayırın (veya sizin için yazacak birini işe alın). Aynı şey görüntüler ve müzik için de geçerli. Ziyaretçiler benzersiz olduğunuzu gördüklerinde, özellikle rekabetinizin yarısı stok fotoğraflara veya kopyalanmış çalışmalara dayanıyorsa, sizi takdir edeceklerdir.

Yön – Tutku Olmadan Bir Blog Oluşturma

Tutkulu olmadığınız veya pek aşina olmadığınız bir şey hakkında bir blog başlatmak, bir felaket reçetesidir. Özellikle yeni bir WordPress kullanıcısı olmak için zamanınız için rekabet edecek pek çok şey var.

Sadece blog nişinize dalmak için enerjiye, sürüşe, bağlılığa ve gerçek zevke ihtiyacınız var. Önümüzdeki aylar (ve yıllar) için yönünüzü çizerken, ilgilendiğiniz, önemsediğiniz, hakkında bir şeyler bildiğiniz ve etrafınızda olmaktan keyif aldığınız bir şey seçin – olmak istediğiniz yerde olun.

Odaklanma – Bir Nişi Hedeflemede Başarısızlık

Neden hiçbir şey ve her şey hakkında blog yazmıyorsunuz? Çünkü insanlar sorunlara çözüm, sorulara cevap, tavsiye ve uzmanlık arıyor. Her konuda uzman olmak mümkün değil. Yapabilseniz bile, neden VPS sunucuları hakkında okumaya gelen biri navigasyonun Hollywood dedikoduları veya Tayland’daki ucuz tren ücretleri gibi alakasız konularla dolu olduğunu görmek istesin ki?

Yeterince büyük bir niş seçin ki hedefleyebileceğiniz (çekebileceğiniz) çok sayıda ziyaretçi bulunsun, ancak doğası gereği fazla genel hale gelemeyecek kadar büyük değil. Genel bir doktorun bir beyin cerrahından çok daha az kazandığı doktorlar gibi, WordPress tabanlı siteler de bir uzmanlık alanına odaklanmalıdır.

Sıklık – Çok Nadiren Gönderme

Amacınız, ziyaretçilerin tekrar tekrar geldiği sadık bir hayran kitlesi oluşturmaksa, yeni içerik çok önemlidir. Bu, ideal olarak, kaliteli içerik oluşturmak için haftada en az bir veya daha fazla zaman ayırmanız anlamına gelir. Ancak, ayda bir gönderi atıp dikkat çekici olmak, haftada bir gönderi atıp çabucak unutulmaktan daha iyidir.

İçeriğinizin akışını sürdürmenin en iyi yollarından biri bir editoryal takvim kullanmaktır. Ne yayınlayacağınızı ve ne zaman bitmesi gerektiğini bilmek için önümüzdeki birkaç ayı planlayın. Son teslim tarihlerine sahip olarak, zaman ayırabilecek ve sitenizi neden kimsenin ziyaret etmediğini merak etmeyeceksiniz (yeni içerik eksikliğinden).

Öğrenmek – Daha Fazla Öğrenmeye Devam Etmemek

WordPress gibi bir CMS’ye güvenmek, daha yaygın içerik yayınlama görevlerinden bazılarında size zaman ve emek kazandırabilir. Ancak, işlevselliği genişletmek, görünümü ve hissi özelleştirmek, arama sıralamaları ve sayfa hızı için optimize etmek için yapılabilecek çok şey var ve ayrıca sürekli olarak daha fazlasını öğrenmek isteyeceğiniz 100 başka neden var.

Özellikle çevrimiçi sohbet, e-ticaret, etkinlik takvimleri, galeriler, potansiyel müşteri yakalama formu vb. ekleyen rakiplerle karşılaştırıldığında, sahibinin temel bilgilerin ötesine geçmediği sitelerde öğrenmeye devam etmemenin maliyetleri görülebilir.

Dönüşüm oranlarını yükseltmek, sıralamaları yükseltmek ve sadık bir kitle büyütmek için yapmadığınız her şey masada para bırakır. İster WordPress.org’dan ücretsiz öğrenim, ister Lynda ya da Udemy’den ücretli kurslar kullanın, dalın ve geleceğinize yatırım yapın.

Bağlantı Kontrolü – Bozuk Bağlantıları Düzenli Olarak Kontrol Etmemek

Siteler içeriği kaldırdıkça, çevrimdışı duruma geldikçe veya beklenmeyen değişiklikler yaptıkça dış kaynaklara bağlantılar zaman içinde başarısız olabilir. 404 kaynaklara bağlantı vermek, kullanıcıları üzmek ve arama motorlarını hayal kırıklığına uğratmak için kesin bir yoldur, bu da daha yüksek çıkış oranları, daha az trafik ve daha az tekrar eden ziyaretçi ile sonuçlanır.

Yeni WordPress site sahipleri, düzenli olarak yapılması gereken bu küçük site bakımını – bağlantı kontrolünü gözden kaçırabilir.

Xenu LinkSleuth (veya Screaming Frog) gibi yazılımlar yüklemek ve bunlardan birini düzenli olarak çalıştırmak için tekrar eden bir hatırlatma görevi ayarlamak, bu engeli aşmanın ve kopuk bağlantılarla ilgili sorunlardan kaçınmanın yoludur.

Azim – Çok Kolay Vazgeçmek

Büyük hayallere sahip olan yeni kullanıcılar genellikle gerçekçi olmayan kazançlar öngörür ve bu hayaller kısa sürede gerçekleşmediğinde hızla hayal kırıklığına uğrarlar.

Yeni kullanıcılar çok çabuk vazgeçerek, azimli olmanın getirdiği uzun vadeli faydaları kaçırabilirler. Bazıları için popüler bir site oluşturmanın verdiği tatmin duygusudur. Diğerleri için, ancak trafik belirli bir noktaya geldiğinde gerçekleşen gelirdir.

Bir siteyi terk etmeden önce, diğer site sahipleriyle etkileşim kurmak için zaman ayırın ve ne tür kazançlar elde ettiklerini ve işleri hızlandırmak için neleri farklı şekilde yapabileceğinizi görün. Bu tür tartışmalar için popüler yerler,, Facebook grupları ve diğer özel çevrimiçi topluluklar gibi forumlardır .

Gönderiler ve Sayfalar – Her Şeyi Gönderilere Koymak

En yaygın ve acı veren yeni WordPress kullanıcı hatalarından biri, tüm içeriği amaçlandığı gibi kullanmak yerine sayfalara veya gönderilere koymaktır.

İnsanlar sayfalarda statik içerik ve gönderilerde normal “blog tipi” içerik bulmayı umarlar. Sayfalar aşağıdaki gibi olmalıdır:

       – hakkımızda
       – bizimle iletişime geçin
       – hizmetler / ürünler
       – fiyatlandırma
       – gizlilik politikası
       – hizmet şartları

Sayfa içeriğini gönderilere koymak, sitede gezinmeyi kafa karıştırıcı hale getirir ve daha yeni içerik yayınlandıkça yaygın olarak aranan içeriğin aşağı doğru kayması riskini taşır.

Çözüm, sayfalara statik içerik ve gönderilere blog türü içerik koymaktır. İkisi için navigasyon farklı ve kolayca ayırt edilebilir olmalıdır.

Yayınlama vs Kaydetme – Bitmemiş Yazıları Yayınlama

Bitmemiş bir gönderiyi tamamlanmadan sitede görmek, bir doğum günü pastasına henüz karıştırma kabındayken (pişirilmeden ve dekore edilmeden önce) bakmak gibidir. Bu hoş bir manzara değil!

Yayınla düğmesine basmak yerine taslakları kaydetmeyi öğrenerek, tamamlanmamış gönderilerinizi ziyaretçilere göstermekten kaçının. Taslakları her zaman düzenleyebilir ve gerçekten yayınlamaya hazır olana kadar kaydetmeye devam edebilirsiniz.

Yarı bitmiş taslakların yayınlanmasını önlemek, hedef kitlenizin zihninde olumlu bir imaj tutmanın iyi bir yoludur. İtibarınız buna değer.

Güncellemeler – İçeriği Güncellemiyor

Arama motorları ve insanlar, doğru, güncel ve son olaylara referanslarla dolu içerik istiyor. Bilgileri güncel olmadığı için tamamen yanlış olan bir sayfaya girişle ilgili hayal kırıklığı göz ardı edilemez. Hemen çıkma oranları çatıdan geçer ve sıralamalar tuvalete gider.

İçeriği, özellikle de iyi trafik ve sıralama alan önemli içeriği düzenli olarak gözden geçirmek, site yönetim sürecinin önemli bir parçasıdır. Geri dönüp sayfaları kontrol etmek, güncellemeler yapmak ve en üstteki “Yayınlanma” tarihini “Güncelleme” tarihini yansıtacak şekilde değiştirmek için yinelenen bir hatırlatıcı ayarlayın.

Pazarlama

Search Console’u Kullanmamak

Google Arama Konsolu, yeni WordPress site sahiplerine sitelerinin organik aramada nasıl performans gösterdiği hakkında tonlarca bilgi sağlar. Özellikle ilgi çekici olan, sitedeki hangi sayfaların dizine eklendiğini ve nasıl sıralandıklarını, ayrıca hangilerinde hata olduğunu ve ne tür hatalara sahip olduklarını gösteren raporlardır.

Bu bilgileri kullanamayan bir site sahibi, sayfaların dizine eklenmemesi, sıralanmaması ve ziyaretçilere kötü (hatalarla dolu) bir deneyim yaşatma riskini taşır.

Search Console’a kaydolun ve içerik yayınlama çabalarınızdan maksimum verim alabilmeniz için web sitenizin mülkü hakkındaki raporları görüntüleyin.

İncelemeler ve Görüşler Dahil Değil

Başkaları tarafından paylaşılan görüşlerden yararlanırken güven oluşturmak 10 kat daha kolay olabilir. Yeni kullanıcılar genellikle incelemeleri ve referansları eklemeyi düşünmezler veya siteye ekleyerek zaman ayırmazlar.

İncelemeler ve referanslar, potansiyel alıcıların güven algısı üzerinde önemli bir etkiye sahip olabilir. Onlar olmadan, şirketin gerçekten vaatlerini yerine getireceğine dair çok az sosyal kanıt var.

WordPress.org’un eklenti deposunda bulunan kelimenin tam anlamıyla binlerce ücretsiz eklenti ile bariz çözüm, popüler bir eklenti seçmek, yüklemek ve dünyaya diğer insanların siteniz, şirketiniz, ürünleriniz veya hizmetleriniz hakkında söylediklerini göstermeye başlamaktır. Bunu yaptığınızda dönüşüm oranları önemli ölçüde artacaktır….

Kalıcı Bağlantıları Kullanmamak

Varsayılan olarak, WordPress yüklemelerinde şuna benzeyen URL’ler bulunur:
https://www.yoursite.com/?p=123

Yeni WordPress kullanıcıları için sorun, bu URL’lerin anında unutulabilir olması ve insanları en azından onlara tıklamaya ikna etmemesidir. URL’lerin veya kalıcı bağlantıların biçimi, insanların minimum çabayla daha sık tıklaması (daha yüksek tıklama oranı) için değiştirilebilir.

WordPress yönetici alanında, Ayarlar -> Kalıcı Bağlantılar’a tıklayın, tercih edilen yeni formatı seçin ve Değişiklikleri Kaydet’e tıklayın.

Radyo düğmesini varsayılandan Gönderi Adına değiştirmek ve ardından Değişiklikleri Kaydet’i tıklamak, URL’leri aniden şuna benzer bir şeye dönüştürür:
https://www.yoursite.com/101-ways-to-save-on-insurance/

Analytics’i Kullanmamak

Google Analytics’i yeni bir siteye ekleme zahmetine girmemek, yeni kullanıcıların neyin işe yarayıp neyin yaramadığını bilmelerini engellemenin bir yoludur. Analytics, kullanıcıların hangi sayfaların etkili bir şekilde dönüşüm sağladığını, hangi gönderilerin en fazla trafiği çektiğini ve hangi pazarlama çabalarının en yüksek yatırım getirisini sağladığını bilmelerine yardımcı olur.

Google Analytics’e kaydolun ve ardından verilere erişmenizi sağlayacak Monster Insights gibi bir eklenti ekleyin .

Veriler biriktikçe, sonuçları iyileştirmek için ince ayar yapabilmek için hangi sayfaların ve gönderilerin iyi (ve kötü) performans gösterdiğini kontrol etmek isteyeceksiniz.

Analytics’i Birden Fazla Dahil Etme

Bir siteye Google Analytics eklemek yeterince kolaydır. Aslında, o kadar kolay ki birçok yeni kullanıcı yanlışlıkla bir kereden fazla ekliyor. Bunu yapmak, Analytics verilerinin çarpık olması, tamamen yanlış bilgiler vermesi ve böylece site sahibinin gerçekte neler olduğu konusunda kör olması anlamına gelir.

Site sayfalarınızdan birini bir tarayıcıya yükleyin ve kaynağı görüntüleyin. Google hesabı izleme kimliğiniz standart bir biçime sahip olduğundan, UA- (hesap kimliğinizin başlangıcı) için arama yapabilirsiniz. Sayfada birden çok kez bulursanız, bu kötü bir şeydir.

Alternatif olarak, “https://www.googletagmanager.com/gtag/js?id=” ifadesini arayın. Bunu birden çok kez görüyorsanız, bu aynı zamanda Analytics’i çok fazla dahil ettiğinizin de bir işaretidir.

Birden fazla örneğiniz varsa, bu noktaya nasıl geldiğinize bağlı olarak eklentilerinizden birini kaldırmak veya tema dosyalarını düzenlemek isteyeceksiniz. Önbelleği temizleyin, çerezleri temizleyin ve şimdi yalnızca bir kez elinizde olduğundan emin olmak için tekrar aramadan önce sayfayı yeniden yükleyin.

Site Haritası Oluşturmamak

Site haritaları, arama motorlarının içerik bulmasını kolaylaştırır ve bu, site trafiğinde dizine eklenen, sıralanan ve çizilen daha fazla sayfa anlamına gelir. Yeni bir WordPress kullanıcısı olarak, bu, çatlaklardan geçip gözden kaçabilecek şeylerden sadece bir tanesidir.

Bir site haritası eklentisi yüklemek, özellikle XML Site Haritaları gibi bir eklenti seçerseniz, yalnızca birkaç dakika sürebilir . Gerçekten zaman ve çabaya değer.

Gönderileri Birden Çok Kategoriye Yerleştirme

Yinelenen içerik, aynı içerik bir sitenin birden çok sayfasında göründüğünde olur ve sayfaların hedeflenen anahtar kelime öbekleri için düşük sıralanmasına neden olur. Yeni kullanıcılar genellikle bir gönderiyi mümkün olduğu kadar çok farklı kategoriye koymaya çalışırlar ve bunun sonucunda daha sık görüneceğini düşünürler.

Çok kategorili gönderilerin tuzağına düşmeyin. Bunun yerine, bir gönderinin ait olduğu bir kategori seçin ve oraya koyun – ve sadece oraya. Bir gönderinin diğer kategorilerde bulunmasını gerçekten istiyorsanız, diğer gönderilerde ondan kısaca bahsedin ve onu diğer içerik gönderilerinden gösteren küçük bir metin bağlantısı koyun.

Resimleri Adlandırmamak

İnsanlar internette görsel aramayı ve bunu “ahşap grenli televizyon sehpası” veya “mavi dağ bisikleti” gibi görseli tanımlayan sözcükleri kullanarak yapmayı severler. WordPress’teki gönderilere resim eklerken, yeni kullanıcılar genellikle orijinal resim adını (DSC014191.jpg gibi) bırakırlar ve resim başlığını ve alternatif metni, insanların aradığı ifadeler gibi daha açıklayıcı ifadelere ayarlamakla uğraşmazlar. Bu değişiklikleri yapmak, arama sonuçlarında görsel görünürlüğünü artıracak ve böylece siteye daha fazla trafik çekecektir.

Bu görüntü dosyası adlarını kameradan veya telefondan çıktıkları gibi bırakmak yerine, WordPress’e yüklemeden önce çok daha açıklayıcı bir adla yeniden adlandırın. Yüklendikten sonra, Medya -> Kitaplık’ta alternatif metin, başlık ve resim yazısı dahil resim özelliklerini ayarlayabilir ve ayrıca bir gönderideki resmi seçip bu ayarları orada düzenleyerek bu ayarları değiştirebilirsiniz.

Arama için Gönderileri Optimize Etmemek

İçeriğin Arama Motoru Optimizasyonu (SEO), diğer şeylerin yanı sıra, sıralamaları iyileştirmek için belirli anahtar kelime öbeklerini hedefleyecek şekilde başlıkları, başlıkları, ilk paragrafları ve resimleri ayarlamak anlamına gelir. Optimize edememek, organik aramada kötü sıralamalar, daha düşük trafik ve nihayetinde daha az dönüşüm anlamına gelir.

Site sahiplerinin, içeriği gelişigüzel bir şekilde optimize etmeye çalışmadan önce ne yapmaları gerektiğini bilmeleri gerekir. Buna yaklaşmanın en iyi yollarından biri Fresh Bananas’taki gibi bir çevrimiçi pazarlama kursudur .

Arama için Gönderileri Optimize Etmemek

Varsayılan WordPress davranışında, arama motorlarının içeriğin birçok yinelenen kopyasını görmesi veya bunun yerine iyi organize edilmiş ve bakımlı bir site görmesi arasında fark yaratabilecek bir dizi ince ayar vardır. Gönderilerin tarih sıralı klasöründe göründüğü tarih arşivleri, arama motorlarının bunları orijinal içerik klasörleri olarak görmemesi için “noindex” olarak işaretlenmesi gereken şeylerin klasik bir örneğidir.

Bunu sıralamanın en kolay yolu, Yoast gibi çok yönlü bir SEO eklenti yardımcısı yüklemektir . Kurulumu sadece birkaç dakika sürer, ardından nasıl düzgün şekilde yapılandırılacağını öğrenmek için birkaç dakika daha sürer. Bu tür bir ayar, tarih arşivlerini noindex olarak işaretleyerek arama motorlarının yinelenen içeriği görmesini engellemektir.

Sosyal Paylaşım Düğmeleri Dahil Değil

Milyonlarca kullanıcı sosyal ağ sitelerinde milyarlarca saat harcarken, ziyaretçilerin içeriğinizi sosyal olarak paylaşmasını kolaylaştırmamak, yeni WordPress kullanıcılarının klasik bir hatasıdır. Gönderilerdeki sosyal paylaşım düğmeleri olmadan, insanlar harika içeriğiniz hakkındaki haberleri kolayca yayamaz, erişimi sınırlandırır ve sosyal popülerliğinizi azaltır – bu, sosyal ağ yönlendirme trafiği ve organik arama motoru tarafından öneminizin doğrulanması için iyidir.

Sosyal paylaşım düğmelerini dahil etmenin kolay bir yolu, AddToAny gibi bir eklenti kullanmaktır . Eklemek istediğiniz her ağla ilişkili sosyal ağ profil bağlantılarınızı ekleyerek kurun ve yapılandırın, ardından voila – gönderileriniz, okuyucuların bulduklarını (gönderinizi) hızlı bir şekilde paylaşmak için kullanabilecekleri, fark edilmesi kolay düğmeler içerecektir.

Çözüm

Bu, Yeni WordPress Kullanıcıları için Yaygın Hatalar serimizin 3. Bölümünü tamamlıyor. Performans, Güvenlik ve Temalar alanlarında daha yaygın hataları ve bunların nasıl üstesinden gelineceğini ele aldığımız Bölüm 4’ü okumaya devam ettiğinizden emin olun.

Yeni WordPress Kullanıcıları için Yaygın Hatalar Bölüm 3