Bir Web Sitesini Rekabette Öne Çıkarma

Bir işletme web sitesi, milyonlarca potansiyel müşteriye ulaşma potansiyeline sahiptir. Ancak aynı fırsat tüm rakipleriniz için de geçerlidir. Bu nedenle, arama motorlarında yüksek bir sıralama elde etmek sizi oraya götürecek olsa da, web sitenizin hala bir şekilde rakip sitelerden öne çıkması gerekiyor.

Çoğu şirket için tek başına ürün farklılaştırması her zaman satışları kazandırmaz. Bunun yerine, müşteri hizmetleri, marka itibarı ve müşteri deneyimi dahil olmak üzere tüm paketin dikkate alınması gerekiyor. Ve bu paketin önemli bir unsuru, birçok kişinin markayla ilgili ilk deneyimi olacak web sitesidir.

Ancak bir web sitesini diğerlerinden daha çekici hale nasıl getirirsiniz? Web sitenizi insanların dikkatini çeken bir hale nasıl getirirsiniz? Kalabalık bir pazarda bir web sitesinin nasıl öne çıkacağına dair bazı ipuçları.

Rakiplerinizi Araştırın

Benzersiz bir web sitesi tasarlamanın ilk adımı, rakiplerinizin ne yaptığını bulmaktır. Ne de olsa, araştırmanızı yapmazsanız, başka birinin yaptıklarını kopyalayabilirsiniz.

Bu nedenle, rakip web sitelerini iyice araştırmak için zaman ayırın. Rakipleriniz doğru olan ne yaptı ve siteleri nerede geliştirilebilir? İçeriklerinde hangi ses tonunu kullanıyorlar? Ve kendilerini nasıl farklılaştırmaya çalışıyorlar?

Rakiplerinizin sitelerinin nasıl göründüğü hakkında iyi bir fikre sahip olduğunuzda, öne çıkacak bir web sitesi tasarlamaya başlayabilirsiniz. Bu nedenle, benzersiz bir şey yaratmak için rakip sitelerin görünümünü, hissini ve işlevselliğini nasıl iyileştirebileceğinizi düşünün.

Hedef Kitlenizi Tanıyın

Farklı bir şey yaratmak isteseniz de siteniz yine de hedef kitlenize hitap etmelidir. Bu nedenle, potansiyel müşterilerinizin kim olduğunu, endişelerini ve ilgi alanlarını ve sıklıkla ziyaret ettikleri web sitesi türlerini bilmeniz size yardımcı olacaktır.

Bu nedenle, tipik müşteriniz için bir kişilik oluşturun ve o kişiye ne tür içerik ve web tasarımının hitap edeceğini düşünün. Örneğin, uzun biçimli içeriği okuma olasılıkları var mı? Yoksa bir video izleme olasılıkları daha mı yüksek olur? Çığır açan bir tasarım müşteri tabanınıza mı hitap eder, yoksa daha geleneksel bir düzen daha mı uygun olur?

Farklı Olmaya Cesaret Edin

Rakip siteleri araştırmak size bazı fikirler verebilir ve bunda yanlış bir şey yok. Ancak amaç farklı olmaktır, bu nedenle diğer siteleri kopyalamanın cazibesinden kaçınmaya çalışın. Bunun yerine, başka bir web sitesi hakkında beğendiğinizi alın ve fikrinizi ortaya koymaya çalışın.

Diğer sitelerin kazanan bir formülü olabilir. Ama bu onların yolunun tek yol olduğu anlamına gelmez. Bu nedenle, işleri farklı yapmaya çalışmaktan korkmayın çünkü işler yolunda gitmezse her zaman fikirleri test edebilir ve yaklaşımınızı değiştirebilirsiniz.

Ama Sözleşmeden Ayrılmayın

Öne çıkmak için web sitenize ihtiyacınız var. Ancak, takip etmenin akıllıca olacağı belirli web tasarım kuralları vardır. İnsanların bir sorusu olduğunda, SSS (sık sorulan sorular) sayfasını arayacaklar. Birisi şirketiniz hakkında daha fazla bilgi edinmek isterse, Hakkımızda sayfasına gidecektir. Bu nedenle, insanların bulmak isteyeceği bu standart sayfaları adlandırırken çok yaratıcı olmamak en iyisidir.

Bir sitede standart gezinme yöntemlerini kullanmak da genellikle en iyisidir. Örneğin, sayfanın üst kısmındaki basit bir açılır menü biraz eski olabilir. Ama insanların beklentisi bu, öyleyse neden farklı bir yerde bir menü aramalarını sağlasınlar?

Bir web sitesini öne çıkarmanın başka birçok yolu vardır. Bu nedenle, yalnızca farklı olmak için geleneklerden ayrılmayın çünkü bu, bazı kullanıcıların sitede yollarını kaybetmelerine neden olabilir.

Her Adımda Profesyonel Olun

Birçok işletme web sitelerinde kısayollar kullanır. Bu nedenle, web sitenizi başka bir düzeye taşımanın bir yolu, her şeyin düzgün ve profesyonel görünmesini sağlamaktır. Örneğin, wordpress.com veya myshopify.com’un bir alt alanıyla yetinmeyin. Bunun yerine, işletme web siteniz için özel bir alan adına yatırım yapın.

Ayrıca siteniz için ücretsiz temalar veya şablonlar kullanmamak da en iyisidir çünkü diğer birçok site de bunları kullanacaktır. Ve sitenizi aynı şablonu kullanan diğer sitelerden farklı kılmak için kullandığınız temaları özelleştirin. Benzer şekilde, mümkünse ücretsiz stok fotoğrafları kullanmaktan kaçının. Bunun yerine, birinci sınıf görseller kullanın veya sizin için bir profesyonel tarafından oluşturulmuş benzersiz fotoğraflara sahip olun.

Son olarak, profesyonellik konusunda içeriğinizin kalitesine dikkat edin. Dilbilgisi ve yazım hataları için sitenizdeki tüm metni kontrol edin. Ve içeriği kendiniz yazacak beceri veya zamanınız yoksa, içeriği sizin için yazacak profesyonel bir içerik yazarı kiralamak en iyisidir.

Benzersiz Bir Marka Oluşturun

Bir dereceye kadar, tüm web siteleri benzer görünüyor. Bir siteyi diğerinden ayıran şey genellikle markadır. Bu nedenle, işletmeniz için benzersiz bir marka oluşturmaya çalışın ve ardından bu markayı web siteniz de dahil olmak üzere tüm platformlarda tutarlı bir şekilde uygulayın.

Marka bilinci oluşturma, logo, renk şeması ve yazı tiplerinden marka kişiliğine kadar her şeyi içerir. Ve iyi markalaşma şirketle ilişkilendirilir. Bu nedenle, maddi gücünüz varsa, markanızı geliştirmenize yardımcı olması için profesyonel bir marka stratejisti veya web tasarımcısı kullanmaya değer. Ya da en azından markayı kendiniz düşünmek ve tasarlamak için makul bir zaman harcayın.

USP’leri Vurgulayın

Yukarıda bahsi geçen rakip araştırması sonucunda, rakiplerinizin neler sunmadığını tespit edebileceksiniz. Bu farklılaştırıcılar, teklifinizi rakiplerinizden ayıran benzersiz teklifinizdir (USP).

Bir web sitesi tasarlarken, USP’leri, ziyaretçilerin siteye girer girmez fark edecekleri belirgin yerlerde öne çıkarmak en iyisidir. USP’ler ürün özellikleri ve faydaları olabilir. Ancak hizmetle ilgili de olabilirler.

Aşırı Karmaşık Olma

Siteyi benzersiz kılmaya çalışırken web sitenizi fazla karmaşık hale getirmemeye çalışın. Evet, animasyonlar, fareyle üzerine gelme efektleri ve atlıkarıncalar harika görünüyor, ancak markanın temel mesajından uzaklaşmamalıdır. Bir işletme web sitesinin amacı, bir web tasarım ödülü kazanmak değil, olası satışlar veya satışlar oluşturmaktır. Bu nedenle, basit, profesyonel ve markaya uygun tutun; öne çıkan ve işletme hedeflerinizi karşılayan bir web sitesi oluşturabilirsiniz.

Çözüm

Bir web sitesini rekabette öne çıkarmak, hile kadar kaliteyle de ilgilidir. En önemli benzersizlik, teklifinizin ve markanızın USP’sidir.

Bu nedenle, ne yaptıklarını belirlemek için önce rakiplerinizi araştırın. Ardından, benzersiz satış teklifinizi vurgulayan markalı bir web sitesi geliştirin. Ve diğer birçok sitede kullanılmış olması muhtemel ücretsiz temaları ve stok büyücülerini kullanmaktan kaçının.

Ve unutmayın, ucuza bir işletme web sitesi kurmaya çalışırsanız, siteniz diğer tüm siteleri beğenecektir. Bu nedenle, kendi becerileriniz yoksa, sitenizi geliştirmek için profesyonel bir web tasarımcısını işe almaya değer.

Bir Web Sitesini Rekabette Öne Çıkarma