Web Sitesi Dönüşümlerini Artırmanın 12 Kesin Yolu

Dönüşüm oranı, muhtemelen herhangi bir kâr getiren web sitesinin en kritik temel performans göstergesidir (KPI). Ve bu tek sayı, iyi tasarlanmış bir sitenin birincil göstergesi olacaktır.

Bir e-ticaret sitesi için ortalama dönüşüm oranı %1,84 ile %3,71 aralığındadır. Ve bu sayılar nispeten küçük olsa da, bir sitede yapılan küçük değişiklikler, dönüşüm oranını bu ölçeğin en üstüne çıkarabilir.

Bu nedenle, e-Ticaret siteniz düşük dönüşüm oranlarından muzdaripse okumaya devam edin. İşte web sitesi dönüşümlerini iyileştirmek için denenmiş ve güvenilir on strateji.

1. Formları Basitleştirin

Basit tutun, her tür web sitesi için en iyi stratejidir. Ayrıca, bir ürün satın aldıklarında veya bir posta listesine abone olduklarında insanlardan çok fazla bilgi vermelerini isterseniz, dönüşüm oranınız büyük olasılıkla düşer. İnsanların sabrı sınırlıdır ve çok fazla kişisel bilgi vermekten hoşlanmazlar. Bu nedenle, çevrimiçi formlardaki alan sayısını minimumda tutmaya çalışın.

2. Dikkat Dağınıklıkları Ortadan Kaldırın

Hiçbir şeyin kullanıcıyı vermesini istediğiniz kararı vermekten alıkoymayacağından emin olmanız gerekir. Gerçekten de, kullanıcının dikkatini dağıtabilecek herhangi bir şey dönüşüm oranını düşürebilir. Bu nedenle, açılış sayfalarının düzenli, özlü ve odaklanmış olduğundan emin olun. Örneğin gereksiz videoları, reklamları ve resimleri kaldırın. Ve harekete geçirici mesajların ikna edici olduğundan ve bulunmasının kolay olduğundan emin olun.

3. Garanti Teklifi

Tüketiciler, çevrimiçi ürün satın alırken doğal olarak temkinlidir. İnsanlar, ne alacaklarından %100 emin olmadıkça, bir ürüne para harcama riskine girmezler. Bu nedenle, alıcının zihnini rahatlatmanın en iyi yolu, para iade garantisi sunmaktır. O zaman insanlar sitenize daha fazla güvenecek ve satın alma olasılıkları daha yüksek olacaktır.

4. Tam İletişim Bilgilerini Sağlayın

İnsanların çevrimiçi bir şeyler satın alma korkusunu hafifletmenin bir başka yolu da tam iletişim bilgilerini vermektir. Bir e-posta adresi, fiziksel adres ve telefon numarası sağlamak, web sitesinin arkasında gerçek bir işletmenin var olduğunu kanıtlar. Ayrıca, bir siparişle ilgili herhangi bir sorun olması durumunda iletişime geçilecek birinin olduğunu bilmek, daha fazla insanı paralarından ayrılma riskini almaya teşvik edecektir.

5. İncelemeleri ve Görüşleri Görüntüle

Sosyal kanıt, müşterilere bir web sitesinde para harcama riskini ilk alan kişi olmayacaklarına dair güvence verir. Ayrıca incelemeler ve referanslar gibi şeyler de alıcıların parasının karşılığını iyi bir şekilde alacağını doğrulayacaktır. Bu nedenle, müşteri teklifleri ve örnek olay incelemeleri gibi öğeleri alıcıların görebileceği yerlerde, tercihen açılış ve ürün sayfalarında görüntüleyin.

6. Zaman Sınırlı Teklifler

Bir kişinin satın alma kararına varması ne kadar uzun sürerse, herhangi bir şey satın alma şansları o kadar az olur. Bununla birlikte, ürünlerde zaman sınırlayıcı teklifler, bir aciliyet duygusu yaratacak ve fırsatı kaçırma korkusuyla oynayacak ve böylece dönüşümleri artıracaktır. Bu stratejiyi kullanmanın en iyi yolu, sitede bir geri sayım sayacının görüntülenmesidir. O zaman, alıcının zihninde, şimdi satın alma yapmazlarsa kaçıracaklarına dair hiçbir şüphe kalmayacak.

7. Harekete Geçirici Mesajları İyileştirin

Çevrimiçi alışveriş yapanlar, standart harekete geçirici mesajlara (CTA’lar) alıştı. Bu nedenle, birçok insan etkin bir şekilde CTA körü haline geldi. “Şimdi Satın Al” gibi terimler o kadar yaygın hale geldi ki insanlar onları görmezden geldi. Bu nedenle, CTA’larınızı tekrar ziyaret etmeyi ve onları daha orijinal bir şeyle değiştirmeyi düşünün. Ve unutmayın, CTA’lar kısa ve öz ve ikna edici olmalıdır.

8. İlk Adımı Basitleştirin

İnsanların formları doldurmasında sorun yaşıyorsanız, süreci parçalamayı düşünebilirsiniz. Örneğin, insanlara önce e-posta adreslerini sorun ve ardından ikincil bir formda ek bilgi isteyin. İnsanlar hiçbir şeyi yarım bırakmayı sevmezler. Bu nedenle, sürecin ilk adımını kolaylaştırmak, daha fazla insanı belgenin tamamını doldurmaya teşvik edecektir.

9. Canlı Sohbeti Uygulayın

İnsanlar genellikle bir ürün hakkında son dakika şüphelerine sahiptir. Ve fiziksel bir mağazanın aksine, bir web sitesinde soruları yanıtlayacak kimse yoktur. Ancak, canlı sohbet uygularsanız, bu dönüşüm engelini aşabilirsiniz. Ve çok sayıda canlı sohbet uygulaması ve eklentisi mevcut. Bu nedenle, bir sitenin işlevselliğine yapılan bu basit ama etkili eklemenin uygulanması kolaydır.

10. Sayfaları Kaydırılabilir Hale Getirin

Çoğu insan bir web sayfasının tüm içeriğini okumaz. Bunun yerine, göze çarpan noktaları arayarak bir sayfayı gözden geçirerek okurlar. Yani sayfalarınız bir bakışta anlaşılamıyorsa büyük ihtimalle satış kaybedeceksiniz. Bu nedenle, kritik bilgileri içeren başlıklarla sayfaları daha küçük bölümlere ayırın. Ve madde işareti ürün faydaları ve özellikleri. Ardından, teklifin ilgilerini çekip çekmediğini kullanıcılar birkaç saniye içinde görecekler.

11. Açılır Pencereleri Kullanın

Pop-up’lar dönüşümleri artırabilir, ancak bu tür kullanıcı yönlendirmelerinin dikkatli bir şekilde kullanılması gerekir. Örneğin her 30 saniyede bir görünen pop-up’lar can sıkıcı olacak ve insanların siteyi terk etmesine neden olacak. Ancak, nadiren veya kullanıcılar web sitesinden ayrılmak üzereyken görünen pop-up’lar dönüşümleri önemli ölçüde artırabilir.

12. Her Şeyi A/B Testi

Dönüşümleri artırmak için A/B testinin önemi göz ardı edilemez. Çünkü yukarıdaki adımların tümü dönüşümleri artırabilirken, optimum yöntemler siteye göre değişecektir. Bu nedenle, başlıklar, harekete geçirici mesajlar ve sayfa düzenleri gibi şeyleri A/B testi yapmak her zaman iyi bir fikirdir. Ardından, bir site için en iyi olanı bulabilecek ve bu kazanan formülü diğer sayfalarda yeniden kullanabileceksiniz.

Çözüm

Yukarıdakilerden çıkarılması gereken en önemli nokta, iyi web tasarımının ürün kadar dönüşümler için de aynı derecede hayati olduğudur. Gerçekten de, en iyi fiyata mükemmel teklifi alabilir ve yine de düşük dönüşüm oranlarına sahip olabilirsiniz. Bu nedenle, hayal kırıklığı yaratan dönüşümler için teklifin suçlanacağını hemen varsaymamak en iyisidir. Bunun yerine, teklifinizde köklü değişiklikler yapmadan önce yukarıdaki fikirlerden bazılarıyla web sitesi tasarımını değiştirmeyi deneyin.

Web Sitesi Dönüşümlerini Artırmanın 12 Kesin Yolu