Web Sitesi Renklerinin ve Web Tasarımının Kullanıcı Davranışlarına Etkisi

Perakendeciler için alışveriş bir ikna sanatıdır. Müşteriler satın almak istediğinde birçok faktör devreye girecek olsa da, çoğu görsel ipuçları tarafından belirlenir. Aynı zamanda en ikna edici olan tespit edilen en güçlü ipucu renktir.

Pazarlamacılar, web tasarımcıları, serbest çalışanlar ve diğer yaratıcı profesyoneller piyasaya yeni ürünler sunarken, renk ve görsel görünümü kullanılan ses ve barındırma hizmeti gibi diğer faktörlerin önüne koymaları hayati önem taşımaktadır . Bir web sitesinin renk tasarımının müşterilerin ürünleri satın alma şeklini nasıl etkileyeceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için renkler ve müşteri algısı arasındaki ilişkiye bakmak çok önemlidir.

İnsanların algıları renk kullanılarak kontrol edilebilseydi, örneğin sarı gibi insanları bir ürünü satın almaya daha duyarlı hale getirebilseydi, web tasarımcılarının işi çok daha kolay olurdu. Bununla birlikte, böyle bir düşüncenin arkasındaki bilim, bazı kişiler tarafından tamamen kaşlarını çattı. Dünyanın her yerinden en başarılı web sitelerinden bazıları üzerinde yapılan bir araştırma, renklerin belirli ince amaçlar için kullanıldığını ortaya koyuyor.

İnsan Davranışı ve Renk

Konuyla ilgili çok sayıda araştırma , belirli renklerin müşterilerin ve ilk kez gelen ziyaretçilerin belirli şekillerde hareket etmelerine ve hissetmelerine neden olduğunu ortaya koydu. İnsan davranışını etkilemesi muhtemel en popüler renklerden bazıları şunlardır:

  • Kırmızı – en duygusal renk olarak kabul edilir, yaşam, aşk ve cesaretle ilişkilendirilir. Kırmızı aynı zamanda bir tehlike işaretidir. Hatta bazı araştırmalar, kalp atış hızını artırdığını ve aciliyet yarattığını göstermek için daha da ileri gitti. Bu nedenle, renk genellikle tasfiye satışlarında kullanılır.
  • Mavi – muhtemelen günümüzün web sitelerinde ve markalaşmada en sık kullanılan renktir. Gökyüzünün rengi olduğu için genellikle verimlilik, huzur, güven ve onur ile ilişkilendirilir. Mavinin iştahın bastırılmasına da yardımcı olduğu söylenir. Birçok banka ve işletme, müşterilerinde güvenlik duygusu uyandırmak için maviyi benimser.
  • Yeşil – organik maddelerin ve doğanın rengidir ve muhtemelen göze en kolay gelen renktir. Yeşil ile ilişkili duygular arasında iyimserlik, şans, zenginlik, stres atma, uyum, büyüme ve güvenlik bulunur. Muhtemelen birçok mağazada müşterilerinin rahatlamasına yardımcı olmak için kullanılmasının nedeni budur.
  • Turuncu – hırs ve sıcaklık ile ilişkilidir. Canlı bir renk olduğu için coşkuyu, yaratıcılığı ve yeni başlangıçları ifade ettiği düşünülmektedir. Turuncu aynı zamanda bir harekete geçirici mesajla da ilişkilidir; sat, satın al veya abone ol.
  • Pembe – kadınlıkla ilişkilendirilen uzun süreli bir renk. Romantizm ve sevgi uyandırır ve ona bakan herkes üzerinde sakinleştirici bir etki yarattığı düşünülür. Pembe ayrıca genç kızları ve kadınları hedef alan ürünlerin pazarlanmasında en popüler renk olur.
  • Siyah – otorite ve güç anlamına gelir. Siyah aynı zamanda zarafet ve inceliğin yanı sıra gizemin rengidir ve bazı durumlarda kasvet, tabu ve kötülükle ilişkilendirilir. Pazarlama söz konusu olduğunda, siyah lüks ürünleri pazarlamak için en popüler seçimdir.
  • Mor – tarih derslerinden zenginlik, güç ve asaletle, hatta bazen maneviyatla ilişkilendirilen renktir. Bununla birlikte, doğada nadiren bulunduğundan, bazı kişilerin moru yapay olarak algılaması muhtemeldir. Diğer durumlarda, sakinleştirmek ve yatıştırmak için kullanılır ve çoğunlukla yaşlanma karşıtı veya güzellik ürünlerinde bulunur.

Müşteri Tipleri ve Renk

Renk sadece davranışı etkilemekle kalmaz, aynı zamanda belirli müşteri türleri ile de ilişkilidir. Sitede kullanılan renk, belirli müşterileri diğerlerinden daha fazla çekme yeteneğine sahiptir, örneğin:

  • Dürtüsel alıcılar – kırmızı-turuncu, siyah ve koyu mavi kullanın. Bu renkler en çok gümrükleme satışlarında, outlet alışveriş merkezlerinde ve fast food işletmelerinde yaygındır.
  • Bütçeye uygun alışveriş yapanlar – lacivert ve deniz mavisi kullanmayı düşünün. Büyük mağazalar ve bankalar kesinlikle bu renk şemasını onlarca yıldır kullanıyorlar.
  • Geleneksel alıcılar – gül, gök mavisi ve pembe, giyim mağazalarında en çok bulabileceğiniz tüm renkler

Reklam ve pazarlama şirketleri , hedef müşterilerinde duygu uyandırmak için kasıtlı renkleri kullanıyor. Web tasarımı için tema renklerini seçmeden önce tasarımcılar şunları dikkate almalıdır:

  • Hedef müşterileri kimler?
  • Müşterilerinde hangi duyguyu uyandırmak istiyorlar?
  • Tasarımcı, web ziyaretçisinin ürünlerine güvenmesini ve satın almasını istiyor mu?

Doğru renkleri, bir sayfada doğru yerlerde kullanmak, izleyicilerde olumlu bir etki uyandırabilir. Mevcut barındırma seçeneklerinin yanı sıra, çevrimiçi bir ürün oluştururken sitenin renk şemasını dikkate alması çok önemlidir. Kullanıcılar bilseler de bilmeseler de renkten kolayca etkilenirler.

Renklerin insan davranışı üzerindeki etkisi üzerine yapılan birkaç araştırmaya göre, “harekete geçirici mesaj” düğmesinin rengini değiştirmek, bir web sitesinin genel dönüşüm oranını büyük ölçüde artırabilir. Sitenin renkleri seçilirken, okunabilirlik ve tutarlılık kolaylığı genel birincil hedeflerin bir parçası olmalıdır.

Web Sitesi Renklerinin ve Web Tasarımının Kullanıcı Davranışlarına Etkisi