Bir Web Sitesini Sesli Arama için Optimize Etme

Mobil cihazlarda ses tanıma, ilk tanıtıldığında bir numaraydı. Ne de olsa, sesle etkinleştirilen ilk telefonlarını aldıklarında Siri’den şarkı söylemesini istemeyenler! Ancak sesli arama artık eğlenceli bir özellik değil. Bugün, tüm web aramalarının neredeyse %30’unun sesle başlatıldığı tahmin edilmektedir. Ve bu aramalar mobil cihazlarda ve akıllı hoparlörlerde başlatılır.

Sesli aramanın popülaritesindeki artış, web tasarımının görsel yönlerinde önemli bir değişiklik gerektirmeyebilir. Ancak sesli arama, içerik oluşturmanın arama motoru optimizasyonu (SEO) yönlerini etkileyecektir. Sesli aramanın insanların web’i kullanma şeklini değiştirmesinin bazı yolları burada.

Mikro Anlar Daha Yaygın Oluyor

Mikro an, birisinin anında soruların yanıtını bulmak için cihazını kullanmasıdır. Tipik olarak, bu aramalar anlıktır ve kullanıcı hızlı ve kısa bir yanıt arar. Tipik olarak, insanlar en yakın burger restoranı nerede, Pretty Woman şarkısını kim söyledi veya evimi korumanın en iyi yolu nedir gibi sorular soruyor.

Yerel Sesli Aramalar Daha Olasıdır

Sesli aramayı kullanan kişiler genellikle yerel işletmeler için yereldir. Örneğin, yerel bir muhasebeci firması arıyor olabilirler. Veya birileri yerel bir süpermarket veya açık olan bir restoran bulmak isteyebilir. Gerçekten de araştırmalar, neredeyse her beş sesli aramadan birinin yerel bilgi talebi olduğunu göstermiştir.

Sesli Aramalar Daha Konuşma Amaçlı

İnternet kullanıcıları, bir klavye kullanarak internette arama yaparken anahtar kelimeler kullanmaya alışmışlardır. Bu nedenle, örneğin bir klavye kullanıcısı “Doctor Fairhope Al” yazabilir. Ancak, sesli aramayı kullanan bir kişinin konuşma dilini kullanması daha olasıdır. Bu nedenle, “Yakınımda bir doktoru nerede bulabilirim?” Diye sormaları daha olasıdır. veya “Bana Fairhope, Alabama’da iyi bir doktor bulun.”

Bir Web Sitesini Sesli Arama için Optimize Etme

Dolayısıyla insanların sorduğu sorular ve aradıkları da değişiyor. Ve sesli aramanın yalnızca daha yaygın hale gelmesi muhtemeldir. Bu nedenle, işletmelerin bu tür arama için web sitelerini optimize etmesi gerekecek. İşte markaların web sitelerini sesli arama için optimize edebilecekleri sekiz yol.

1. Uzun Kuyruklu Anahtar Kelimelere Daha Fazla Vurgu Yapın

İşletmelerin hedeflediği anahtar kelimelerin, sesli aramanın daha konuşma tonunu yansıtmak için güncellenmesi gerekecek. Bu da uzun kuyruklu anahtar kelimelere daha fazla önem vermek anlamına gelir. Ve anahtar kelimelerin, birinin soru soracağı şekilde ifade edilmesi gerekecek.

Genel olarak, sesli aramalar klavye aramalarından daha spesifiktir. Bu değişiklik, küçük işletmeler için faydalı olabilir. Örneğin, küçük bir yerel işletme web sitesinin, birinin sorduğu soruların tam yanıtını içerdiğini varsayalım. Bu durumda, web sitesi rakipleri kadar üst sıralarda yer almasa bile, arama yapanın alacağı cevap budur.

2. Önce Mobil Tasarım

Mobil cihazlar artık tüm aramaların neredeyse %60’ını oluşturuyor. Bu nedenle, akıllı hoparlörlerde bazı sesli aramalar yapılırken, birçok sesli aramanın bir mobil cihazda yapılacağını varsaymak güvenlidir. Ve ilk arama sesle etkinleştirilebilirken, takip eden işlemler dokunmatik ekranda gerçekleştirilecektir. Bu nedenle, yeni web sitelerine mobil öncelikli tasarım yaklaşımını benimsemek en iyisidir.

3. Öne Çıkan Snippet Sahipliğini Hedefleyin

Google özellikli snippet’ler, Google aramalarının en üstünde görünen web sitelerinden gelen bilgileri içeren kutulardır. Sesli aramaları yanıtlamak için genellikle bu snippet’ler kullanılır. Ve iyi haber şu ki, öne çıkan snippet genellikle arama için en üst sıradaki web sitesinden alınmaz. Bunun yerine, bir web sitesinin belirli bir soruyu ne kadar yakından yanıtladığıyla ilgilidir.

Bu nedenle, bir kez daha, öne çıkan bir snippet elde etmek, uzun kuyruklu anahtar kelimeleri araştırmaya gelir. Konuşma ifadelerine odaklanmak da yardımcı olacaktır.

4. Hedef İnsanları Ayrıca Sonuçları İsteyin

Google’da görünen “İnsanlar da Soruyor” sonuçlarının da sesli aramalara verilen yanıtların kaynağı olması muhtemeldir. Ve bu sonuçlar, daha yüksek dereceli web sitelerinin üzerinde de görünebilir. Bu nedenle, bu soruları hedeflemek, bir web sitesinin sesli arama yoluyla bulunma olasılığını artıracaktır. İnsanlara Soru Soracaklara Cevaplar da standart içerikte sunulabilmektedir. Bir sitenin kapsamlı bir sık ​​sorulan sorular sayfası olması da muhtemelen yardımcı olacaktır.

5. “Google Benim İşletmem” Profilini Güncelleyin

Çoğu sesli arama yerel servislerle ilgilidir. Ve insanlar yerel arama yaptığında Google arama sonuçları sayfalarında belirgin bir şekilde görünen yerel işletmeler. Bu nedenle, bir Google My Business sayfasını güncellemek ve sürdürmek, insanların küçük yerel işletmeleri bulmasına yardımcı olacaktır. Bir My Business profili, konum ve çalışma saatleri dahil olmak üzere insanların sözlü olarak soracağı birçok soruyu yanıtlar.

6. İçerikte Konuşma Dili Kullanın

Yukarıda belirtildiği gibi, insanlar yüksek sesle konuştuklarında anahtar kelimeler içeren kısa ifadeler kullanmazlar. Bunun yerine, doğru yapılandırılmış konuşma cümleleri kullanma eğilimindedirler. Bu nedenle, içeriğe vurgu, insanların konuşurken kullandıkları dilin aynısını kullanmak olmalıdır. Ayrıca içerikte konuşma dili kullanımına da yardımcı olabilir.

7. İçeriği Yerelleştirin

Uygun olduğunda içeriği yerelleştirmek, bir web sitesini sesli arama için optimize etmeye de yardımcı olacaktır. Ancak, tüm SEO taktiklerinde olduğu gibi, bu, okuyucuya doğal görünen bir şekilde yapılmalıdır. Bu nedenle, her cümlede bir işletmenin konumundan bahsetmek pek iyi bir fikir olmayacaktır. Yine de, bir işletmenin yerini yerel bir işletme web sitesinin hedeflenen anahtar kelimelerine dahil etmek en iyisi olacaktır.

Çözüm

SEO stratejileri gelir ve gider. Bununla birlikte, sesli arama muhtemelen burada kalacak bir arama motoru optimizasyonu özelliği olacaktır. Gerçekten de, sesli arama kullanımının önümüzdeki birkaç yıl içinde önemli ölçüde artması bekleniyor.

Yukarıdakilerden çıkarılması gereken en önemli noktalar, sesli aramaların daha fazla sohbete dayalı olması ve yerellik odaklı olma olasılığının daha yüksek olmasıdır. Bu nedenle, uzun kuyruklu anahtar kelimeleri hedeflemek, kısa kelime öbeklerini veya tek kelimeleri hedeflemekten daha etkili olacaktır. Ve içerikte işletmenin konumunu vurgulamak ve konuşma dili kullanmak en iyisi olacaktır.