SEO Stratejinizin Bir Parçası Olarak Misafir Bloglarını Kullanmalı mısınız?

İçerik pazarlaması, Google’da ve diğer çevrimiçi arama motorlarında SEO sıralamanızı yükseltmenin önemli bir yolu olarak blog yazmayı gerektirir, ancak bloglama stratejiniz aynı zamanda konuk blogları yazmayı ve kabul etmeyi de içermeli mi? Pazarlama uzmanları arasında tartışmalı bir konu olarak kabul edildiğinde, sonuçlar ortada ve açıkça gösteriyor ki evet, yapmalısınız. Doğru yapmak şartıyla. Hem yazar hem de ev sahibi olarak misafir blogları, çevrimiçi kitlenizin genişliğini ve derinliğini artırmanın yanı sıra potansiyel olarak sosyal medya erişimini, katılımını ve daha fazlasını artırmanın harika bir yoludur. Aynı zamanda SEO sıralamanızı yükseltmek için ideal bir yoldur ve işte nedeni:

Konuk Bloglama, Geri Bağlantılar İçin Fırsat Sunuyor

Google’ın web sitelerini sonuç sayfasında sıralamak için kullandığı zor algoritmanın belkemiği, geri bağlantıların varlığıdır; yani, web sitenizi başkalarına bağlayan bağlantılar. Bu ağa sahip olmak, Google’a ve diğer arama motorlarına, web sitenizin sağladığı konuda uzmanlığa ve yetkiye sahip olduğunuzu göstermenize yardımcı olur. Ne yazık ki, Google’ın kullanıcılarına geri bağlantıları ödüllendirerek en iyi sonuçları sağlamaya yönelik kendi dijital stratejisi, web siteleri arasında pervasız miktarda gereksiz ve alakasız bağlantılara neden olacak şekilde manipüle edildi ve sonuçta Google kullanıcılarına amaçlananın tam tersi sağlandı. Bu, bugün ayrıntılarda çok gizli olmasına rağmen, kaliteli olmaları koşuluyla geri bağlantıların Google’ın sıralama sistemi için hala önemli bir unsur olduğunu açıkça ortaya koyan birkaç algoritma değişikliğine yol açtı.

Bu, en iyi çevrimiçi varlığı ve başarılı SEO stratejisini oluşturmak isteyen bir işletme olarak sizin için ne anlama geliyor?

SEO Stratejinizde Misafir Blogunu Nasıl Kullanırsınız?

İster başkalarının siteleri için misafir blogları yazıyor olun, ister misafir bloglarının sizin sitenizde yer almasını kabul ediyor olun veya (ideal olarak) her ikisi de olsun, başarılı bir SEO stratejisinde misafir blog yazarlığını kullanmanın anahtarı alaka düzeyidir. Web sitenizde görünen – ister kendinize ait olsun, ister misafir bir blogger tarafından yazılmış içerik, işletmenizin hedef kitlesine yardımcı oluyorsa, trafiği artıracak ve Google’ın algoritmaları onu daha yüksek bir sıralama ile ödüllendirecektir. Aynı şey, diğer sitelerde misafir olarak yazdığınız ve yayınladığınız bloglar için de geçerlidir: geri bağlantılar, sonuçta iki yönlü bir yoldur, yani başkası için en iyi materyali yazmanın kendiniz için de harika bir pazarlama stratejisi olduğu anlamına gelir.

SEO stratejinizin bir parçası olarak en iyi konuk bloglarını oluşturmak ve yayınlamak için izlemeniz gereken diğer tavsiyeler:

  • Yalnızca EAT (uzmanlık, yetkinlik, güvenilirlik) niteliklerinizi vurgulayan kaliteli içerik oluşturmak ve sunmak için Google’ın tavsiyelerine uyun.
  • Kelime hazinesi için anahtar kelime ağırlıklı bloglar yazmayın. Bunun yerine dilbilgisine, organizasyona ve belki de bugünlerde en önemlisi akışa odaklanın. Herhangi bir kaliteli blog, sitenizde veya başka bir yerde yazar olarak adınız ile birlikte, okunması kolay ve okuyucularınızın aradığı faydalı, benzersiz bilgilerle dolu olacaktır.
  • Pazarlama ekibinizin, aldığınız herhangi bir konuk blogunda nofollow etiketlerini anladığından ve kullandığından emin olun. Bunların doğru kullanımı, sonuç sayfası sıralamanızda önemli bir rol oynayan içerik, yapı ve geri bağlantılar için Google’ın bloglarınızı “okuma” biçiminde büyük bir rol oynayabilir.
  • Kabul ettiğiniz konuk blog yazarlarında seçici olmak da dahil olmak üzere, blogunuzdaki içeriği belirli hedef kitleleriniz için özelleştirin. Genel bilgiler her yerde bulunabilir: hedeflenen kitleler için hedeflenen bilgiler sunmanız gerekir.
  • Özellikle misafir blog yazmaya yeni başlıyorsanız, büyük etkileyicilerden kaçının. Mikro-etkileyiciler genellikle size ve hedef kitlenize daha yakın olur, bu da bloglarınızın onlardan ve takipçilerinden daha fazla dikkat çekmesi anlamına gelir.
  • Blogun konuşmasına izin verin. Sitenizde yayınlanan ve misafir işletme için övgü dolu bir blog spam olarak görülecek ve Google’ın arama sayfasında daha alt sıralarda yer alacaktır. Benzer şekilde, herhangi bir blog içindeki herhangi bir geri bağlantı, SEO’nuz için hiçbir zaman iyi bir övünmeyen Google’ın algoritmaları tarafından spam olarak işaretlenmekten kaçınmak için son derece alakalı olmalıdır.

Kısacası, bu yıl SEO stratejinizden en iyi şekilde yararlanmak için, şüphesiz hem misafir bloglar yazmak hem de onları kabul etmek sizin yararınızadır. Ancak burada başarının anahtarı, web sitenizdeki tüm içerik gibi, bunların da kaliteli ve belirli çevrimiçi hedef kitlenizin ihtiyaç ve isteklerine uygun olduğundan emin olmaktır. Bu genellikle, özellikle ilk başta, konuk bloglamayı kullanan sağlam bir SEO stratejisinin, markanızı anlamak ve sağlamlaştırmak için fazladan zaman ve düşünme gerektirdiği anlamına gelir, ancak buna değer.

Bu yıl SEO stratejinizi tasarlamak veya geliştirmek istiyorsanız, İbrahim Sarac Web & İnternet Çözümleri’in uzman dijital pazarlama ekibi, bir marka ve marka stratejisi oluşturmaktan, neyin sunulup sunulmadığını belirlemek için mevcut çabalarınızı denetlemeye kadar her adımda size yardımcı olabilir. En iyi yatırım getirisi ve mümkün olan en iyi sonuçları almanıza yardımcı olmak için en iyi konuk bloglama uygulamaları da dahil olmak üzere bir SEO stratejisi tasarlama. Yazarlarımız konu seçmenize, konuk bloglama fırsatlarına yaklaşmak için alakalı web siteleri bulmanıza, hatta bloglarınızı sizin için İspanyolca veya İngilizce olarak yazmanıza yardımcı olabilir! SEO’nuzu bu yıl doğru yola sokmak için neler yapabileceğimizi tartışmak için bugün bizi arayın!

SEO Stratejinizin Bir Parçası Olarak Misafir Bloglarını Kullanmalı mısınız?