Küçük İşletme Web Sitenizin Acilen Yeniden Tasarlanması Gereken 10 Neden

Çoğu küçük işletme sahibi, bir web sitesinin olası satışlar yaratmada ve satışları artırmada oynadığı önemli rolü anlıyor. Çekici, kullanıcı dostu bir web sitesi, potansiyel müşterilerle etkileşim kurmanın ve diğer işletmelerle rekabet etmenin anahtarıdır. Bununla birlikte, birçok web sitesi, işletmenin ve hedef kitlesinin gelişen ihtiyaçlarını yansıtacak şekilde değişmez.

Bir web sitesini yeniden tasarlamak, bir işletme yürüten herkes için en önemli öncelik olmasa da, bir işletme web sitesini güncellememek, pazarlama çabalarını ciddi şekilde baltalayabilir ve işletmenin büyümesini kısıtlayabilir. İşte web sitenizi yeniden tasarlamanın zamanının geldiğinin 10 nedeni.

Sonuçlar Beklentilerinizle Eşleşmiyor

Web siteniz pazarlama hedeflerinize ulaşmanıza yardımcı olmuyorsa, yeniden tasarım gerekli olabilir. Belki de dönüşümleriniz düşük veya sitenizden çok fazla ziyaretçi çıkıyor. Bazen, gezinme öğeleri veya web sitesi formları gibi sonuçları iyileştirmek için web sitenizin yalnızca belirli bölümlerini yeniden tasarlamanız gerekir.

İpucu: Rakiplerinizin web sitelerini inceleyin ve yeniden tasarımı bilgilendirebilecek değerli bilgiler elde etmek için Google Analytics‘i kullanın.

Web Siteniz Kitlenizin İhtiyaçlarıyla Uyumlu Değil

Web sitenizin yapısı size mantıklı gelebilir, ancak ya potansiyel müşteriler aradıklarını çabucak bulamazlarsa? Kullanıcı dostu olmayan bir tasarım kafa karışıklığına neden olur ve sonuçta web sitesi hemen çıkma oranlarını artırır.

İpucu: Gezinme öğelerinize potansiyel müşterilerin ihtiyaçlarına göre öncelik verin. Onlar için önemli olan nedir? Emin değilseniz, izleyicilerinize sorun.

Markanızın Kimliğini Güncelliyorsunuz

Şirketinizin logosunu veya görsel stilini değiştirdiniz mi? Yakın zamanda bir ödül kazandınız mı veya ürün ve hizmetlerinizi yükselttiniz mi? Müşteri güvenini oluşturmak için bu değişiklikleri web sitenizin tasarımına yansıtmak önemlidir.

İpucu: Son şirket başarılarını ve gelişmelerini vurgulamak için ana sayfanızı kullanın. Web siteniz, web sitenizi oluşturduğunuz zamanki gibi değil, şirketinizi bugün olduğu gibi temsil etmelidir.

Yeni Pazarlama Hedefleriniz Var

İş hedefleriniz de evrim geçirmiş olabilir. Örneğin, ilk zamanlarda web siteniz işletmenizi açıklamak için daha fazla bilgi içeriğine sahip olabilir. Bugün, potansiyel müşteriler oluşturmak ve ürün sayfalarına ziyaretçi çekmekle daha çok ilgileniyorsanız, web siteniz buna göre güncellenmelidir.

İpucu: Kısa ve uzun vadeli pazarlama hedeflerinizi tanımlayın ve bu alanlardaki sonuçları en üst düzeye çıkarmak için web sitesi sayfalarınızı yapılandırın.

Web Siteniz Güncel Değil

Daha eski web sitesi tasarımları, işletmenizin profesyonellikten uzak görünmesine ve itibarınıza zarar verebilir. Rekabetçi kalabilmek ve ziyaretçilere güven aşılamak için güncel görünen bir web sitesine ihtiyacınız var. Ancak, en son tasarım trendlerini takip etmek her zaman gidilecek en iyi yol değildir. Her tasarım trendi her işletmeye uygun değildir ve bazı tasarımların modası hızla geçecektir.

İpucu: İşletmenizin imajını yansıtan ve zamana yenik düşmeyecek modern bir tasarım seçin.

Web Siteniz Tam Duyarlı Değil

Kullanıcılara tutarlı, kullanıcı dostu bir deneyim sunmak için web siteniz hangi cihazda görüntüleniyorsa ona “yanıt vermelidir”. Günümüzde daha fazla tüketici internette gezinmek için akıllı telefonlar ve tabletler kullanıyor, bu nedenle web siteniz bu cihazlar için optimize edilmemişse, farkında bile olmadan müşteri kaybediyor olabilirsiniz. Dahası, web siteniz tam olarak yanıt vermiyorsa, arama sıralamanız zarar görecektir.

İpucu: Hangi cihazı kullanırlarsa kullansınlar tüm kullanıcıları barındıracak duyarlı bir web sitesi tasarımı seçin.

Web Siteniz Arama Motorları İçin Optimize Edilmedi

Web siteniz arama motorları için optimize edilmemişse, potansiyel müşteriler çevrimiçi arama yaptıklarında sizi bulmakta zorlanacaktır. Bir web sitesi yeniden tasarımı, arama motoru tarayıcılarının sayfalarınızı taramasını kolaylaştırarak arama sıralamalarınızı yükseltmeye yardımcı olabilir.

İpucu: Web sitenizi daha arama motoru dostu yapan daha gelişmiş bir içerik yönetim sistemi (CMS) kullanmayı düşünün. Daha fazla bilgi için, eğer kullanıyorsanız, web sitesi tasarımcınıza danışın.

Web Sayfalarınız Hızlı Yüklenmiyor

Bir çalışmada, yüklenmesi üç saniyeden fazla sürerse tüketicilerin yüzde 40’ının bir web sitesini terk edeceği bildirildi (1). Basitçe söylemek gerekirse, web sayfalarınız hızlı yüklenmezse, potansiyel müşterileri rahatsız edersiniz ve web sitenizin hemen çıkma oranları artar. Bir web sitesi yeniden tasarımı, sitenizin sayfa hızı göz önünde bulundurularak oluşturulmasını sağlayabilir.

İpucu: Web sitenizin performansını kontrol etmek için Google’ın PageSpeed ​​Insights aracını kullanın.

Web Siteniz Güvenli Değil

Küçük işletmeler, büyük kuruluşlar kadar bilgisayar korsanlığına ve virüslere karşı savunmasızdır. Ziyaretçiler web sitenizin güvenli olduğuna ikna olmazlarsa, size herhangi bir kişisel ayrıntı vermeleri pek olası değildir. Web sitenizi Güvenli Köprü Metni Aktarım Protokolü (HTTPS) ile güvenceye almak için web siteniz için bir Güvenli Yuva Katmanı (SSL) sertifikası alın. Bu, kullanıcılara daha yeni bir tarayıcı kullanıyorlarsa güvenli bir asma kilit simgesi gösterecektir.

İpucu: En iyi web barındırma hizmetleri genellikle ücretsiz SSL sertifikaları sunar. Emin değilseniz, HTTPS’ye dönüştürme işlemini profesyonel bir web sitesi tasarımcısından isteyin.

Kendi İçeriğinizi Güncellemek Zor

Eski web sitelerinin manuel olarak güncellenmesi zor olabilir, ancak web sitesinin yeniden tasarımı, daha fazla kontrole sahip olmanızı sağlayabilir. Daha yeni bir CMS ile web sitesi sayfalarını düzenli olarak güncellemek ve içeriğinizi arama motorları için optimize etmek daha kolay olacaktır.

İpucu: Web sitenizi yeniden tasarlarken, değişen pazarlama hedeflerinize göre web sitenizin öğelerini hızla değiştirmenize olanak sağlayacak bir CMS kullanın.

Toplama

En etkili web siteleri, ziyaretçiler için ilgi çekici, akılda kalıcı bir deneyim yaratmak için tasarım, içerik ve işlevselliği birleştirir. Umarım bu yönergeler, mevcut tasarımınızın işinize yardımcı olup olmadığını veya işinize engel olup olmadığını anlamanıza yardımcı olur.

Web siteniz en önemli satış araçlarınızdan biri olabilir, ancak mevcut pazarlama hedeflerinizi destekliyorsa ve hedef kitlenizin beklentilerini karşılıyorsa. Web sitenizin sizi geride tuttuğunu düşünüyorsanız, web sitesini yeniden tasarlamayı düşünmenin zamanı geldi. Site performansını optimize etmenin, kullanıcı deneyimini iyileştirmenin ve işletmeniz için satışları en üst düzeye çıkarmanın harika bir yoludur.

Küçük İşletme Web Sitenizin Acilen Yeniden Tasarlanması Gereken 10 Neden