Sosyal Medya En İyi İpuçları

Bahsetmeler hakkındaki önceki blogumuzda, çeşitli sosyal medya platformlarında birden fazla hesabı takip etmek için İbrahim Sarac Web & İnternet Çözümleri gibi bir aracın neden hayati olduğuna odaklandım. Ayrıca size sosyal medya hakkında daha fazla ipucu sözü verdim. İşte başlıyor.

İpucu 1:
Anlık tepkiler Sosyal medya tahmincilerim, sosyal medya yanıtları söz konusu olduğunda hızın her şey olduğunu düşünüyor. Bahsetme gibi bir aracın, çevrimiçi göründükten birkaç saniye sonra dikkatinizi bir müşteriden bahsetmeye getirdiğini göreceksiniz. Bu harika! Birinin müşterileriniz hakkında kötü şeyler söyleyip söylemediğini en kısa zamanda bilmek istersiniz ve elbette, ne zaman iyi bir tanıtım yaptıklarını da bilmek istersiniz. Ayrıca, insanların rakipleriniz hakkında söylediklerini yakından takip etmenize de yardımcı olur. Ayrıca insanların senin hakkında ne söylediğini bilmek istiyorsun. Ancak, İbrahim Sarac Web & İnternet Çözümleri diyor ki, güncel kalma hızınızdan memnun olmanız yeterli değil; bu sözlere ışık hızında tepki vermelisiniz.

Gecikmeyin
Örneğin tweet’lerde sizden veya müşterilerinizden bahsedildiğinde, retweet ve/veya favoriler hemen bahsederse bu durum sizin hazır olduğunuzu gösterir. Uyanık olduğunuzu ve sosyal medya topunda olduğunuzu gösterir. Olumlu sözlere saatler veya günler sonra yanıt vermek, insanların sizin hakkınızda güzel şeyler söylemesini gerçekten umursamadığınızı gösterir. Olumsuz sözlere hızla cevap vermeseydiniz, başınız daha da büyük belaya girerdi. Sosyal medyada olumsuz bir sözü görmezden gelirseniz, kötü haber Avustralya’daki bir orman yangını gibi yayılacaktır.

İnsan olun
Sizin veya müşterilerinizin markası hakkında konuşan insanlarla etkileşim kurmak hayati önem taşır. İşte gerçek hayattan bir örnek. Geçen hafta sonu kalacak bir yer için AirBnB’ye bakıyordum. Bu siteyi beğendim ve neden tüm dünyada mantar gibi yayıldığını anlayabiliyorum. Bir kaç yeri trolledim. Yorum bırakan ziyaretçilere nasıl tepki verdiklerini görünce biri gözüme çarptı. Bu işletme sahibi, her olumlu yoruma kişiselleştirilmiş bir teşekkür ile yanıt verdi. Bu, TripAdvisor’da çok sık gördüğüm otel yöneticilerinin “kopyala ve yapıştır” yanıtlarından biri değildi. Bu AirBnB ev sahibine ilişkin algım çok olumluydu: Kalmayı seçeceğim bir yer olacağını biliyordum. Öte yandan, otomatik yanıtlar büyük bir dönüş.

Bu deneyimden öğrendiğim şey, bir sosyal medya kampanyası yürütüyorsanız, robot gibi değil, insan gibi davranın. Herhangi bir sözü, gönderinin arkasındaki kişiyi gördüğünüzü gösteren bir yanıtla yanıtlayın. Bunlar sadece hesap sayfanızdaki bir “satış” değildir.

2. İpucu: Herkesi Dahil Edin

Herkesi partiye davet edin
Bu ipucunu seviyorum ve bahse girerim, muhtemelen biraz zaman ve organizasyon gerektirdiği için rutin olarak gözden kaçan bir şeydir. İpucu: Tüm iş arkadaşlarınızı sosyal medyaya dahil edin. Andy Warhol’un bir keresinde dediği gibi: “Biri şirket, ikisi kalabalık, üçü de parti.” Ve partiye ne kadar çok sosyal medya içeriği getirilebilirse, parti o kadar canlı ve eğlenceli hale gelecektir.

Personel seçimi
Elbette firmanızın yapısına göre değişebilir. Diyelim ki benim gibi oldukça küçük bir ofiste çalışıyorsunuz, gönderiler için fikir paylaşmak kolay. Daha büyük bir şirkette daha fazla organizasyon gereklidir. İşte herkesin kolayca sosyal medyaya çevirebileceği bir işçi işbirliği örneği. Bazı kitapçılara gidin ve üzerinde “personel seçimi” yazan kitaplar göreceksiniz. Hatta bazıları kitabın kısa bir personel incelemesini ekler. Personel seçimi, çok çeşitli pazar sektörleriyle ilgilidir ve sosyal medya aracılığıyla “seçimi” yayarak, personelinizin şirketin servetinde daha fazla yer aldığını hissettirirsiniz.

Özetle
Özetlemek gerekirse: Sosyal medya söz konusu olduğunda gözünüzü toptan ayırmayın ve bu konuda size yardımcı olması için bir uyarı hizmeti kullanın. Sosyal medya platformlarınız için içerik sağlamaya personeli dahil edin. Ve isimleriyle bahsetmeyi ve mümkünse bir resim eklemeyi unutmayın.

Sizi daha popüler bir işveren yapacak ve size daha güçlü bir sosyal medya takipçisi sağlayacaktır.

Sosyal Medya En İyi İpuçları