Sosyal Medyanın Önemi

Sosyal medya aslında bir süredir var olmasına rağmen, şirketlerin iş potansiyelini gerçekten fark etmesi ve müşterilerle etkileşim kurmanın ve büyük ölçekte ağızdan ağza pazarlama yaratmanın hızlı bir şekilde devrim niteliğinde bir yolu haline gelmesi yalnızca son birkaç yılda oldu.

Facebook, MySpace, LinkedIn, Twitter ve Google+ gibi web sitelerinde veya bunların bir kombinasyonunda iyi bir sosyal medya varlığına sahip olmak, artık birçok şirket için temel bir pazarlama aracı ve kesinlikle en değerlilerinden biri olarak görülüyor. İşte sosyal medya pazarlamasının şirketinize fayda sağlayabileceği yollardan sadece birkaçı:

  • Ürünlerinizin/hizmetlerinizin ve markanızın görünürlüğünü artırır
  • Web sitenize ve blogunuza trafik çeker
  • Canlı müşteri geri bildirimlerinden işletmeniz hakkında gerçek bilgiler edinin
  • Müşterilerinize daha kişisel bir dokunuş sağlar ve sadık bir müşteri tabanı oluşturur
  • Mükemmel ve uygun maliyetli olası satış kaynağı
  • Müşteri hizmetleri ve sipariş için yeni bir platform sağlar
  • Size şirket haberlerini, güncellemeleri ve fotoğrafları yayınlamak için bir platform sunar
  • Blog gönderilerinizi sosyal medya ile bütünleştirir ve hayran kitlenize bol miktarda düzenli, taze ve ilginç bilgi verir.
  • Sosyal medya sayfanız aracılığıyla marka bilinirliğini ve sadakatini artıran teklifler ve yarışmalar düzenleyebilirsiniz.
  • Şirketinize ve marka güvenilirliğinize olan güveni artırır
  • Google sıralamalarında sizi yukarı taşır

Doğru yapmak neden önemlidir

Harika bir sosyal medya varlığı oluşturmak, müşterilerinize hitap edecek ve ağızdan ağıza pazarlamanın olumlu etkisini artıracak düzenli, bilgilendirici gönderiler anlamına gelir, bu nedenle her gönderi alakalı ve şirketinize uyacak şekilde uyarlanmalıdır. Binlerce potansiyel müşteri, web sitenizi görmeden önce sosyal medya sayfalarınızı görecektir, bu yüzden onu doğru yapmak son derece önemlidir.

İyi bir sosyal medya varlığı sonuçta potansiyel müşterilerin bağlantılar ve SEO aracılığıyla web sitenizi ziyaret etmesine yol açar, bu nedenle web sitenizin kullanıcı dostu olduğundan, tüm bağlantıların doğru çalıştığından, her şeyin güncel olduğundan ve en önemlisi şirketinizi sattığından emin olmak isteyeceksiniz. tam potansiyeline. Web sitenizin ilk izlenimleri, özellikle sosyal medya aracılığıyla tanıtımını yaparken iyi olmalıdır.

İşte başarılı sosyal medya kampanyalarından bazı harika örnekler:

  • Burberry, yıllar içinde Burberry trençkot giyen insanların fotoğraflarını paylaştıktan sonra bir milyondan fazla Facebook hayranını ve satışlarında %10’luk bir artış elde etti; bu, müşterileri dahil etmenin harika bir örneğidir.
  • Ikea, showroom ürünlerini tanıtmak için viral bir kampanya başlatmak için Facebook’ta resimleri etiketledikten sonra dünya çapındaki satışlarında %15’lik bir artış gördü.
  • Dunkin Donuts, takipçilerinin bir yarışmaya katılmak için Coolatta tutarken bir fotoğrafını yüklemelerini sağladığında Facebook bağlantılarını ve marka bilinirliğini önemli ölçüde artırdı.
  • 2009’da Dünyanın En İyi İşi Kampanyası başlatıldığında, reklam sosyal ağ sitelerinde viral hale geldikten sonra 34.000’den fazla video başvurusu aldılar.

Böylece sosyal medyanın bu günlerde işletmeler için neden bu kadar önemli olduğunu anlayabilirsiniz ve neyse ki sizin için kaliteli içerik üretebilen ve sosyal medyanızı düzenli olarak güncelleyebilen bazı harika şirketler var, çünkü yüksek bir standarda ayak uydurmak zaman alabilir. düzenli yayınların kendiniz.

Sosyal medya kullanıcıları ile doğru noktaya gelin ve bugün pazarlamanın en uygun maliyetli yolundan yararlanacaksınız.

Sosyal Medyanın Önemi