Web Sitesi Ziyaretçilerinizi İzleme

İşletme web siteniz için SEO’ya yatırım yaptığınızda, ziyaretçilerinizi ve nereden geldiklerini takip etmeniz gerçekten size para kazandırır. İbrahim Sarac Web & İnternet Çözümleri olarak, web sitemizin görüntülenmelerinin önemli bir kısmının, beklediğiniz gibi, Bursa’daki kapımızın eşiğindeki insanlardan veya Costa del Sol’un daha geniş bölgesinden Cebelitarık’a kadar olmadığını biliyoruz. Yurt içi ve yurt dışın’dan ziyaretçilerimiz var. Ve ‘pazarlama ajansı Türkiye‘ için organik bir arama yoluyla veya Facebook veya Twitter hesaplarımız aracılığıyla ulaşabilirler.

Web sitesi trafiğinizin nereden geldiğini size göstermesi için Google Analytics’i kullanmanızı öneririz, çünkü bu değerli bilgilere sahip olmak size pazarlama stratejinizi ve bütçenizi nereye odaklamanız gerektiğini gösterebilir. İhtiyacınız olan Google analitiği bölümü Edinmeler’dir. Kulağa büyük bir şirketin satın alma departmanı gibi geliyor, ancak bu durumda, işletme web sitenizin ziyaretçilerini ‘edindiği’, umarız müşterilere dönüştüreceğiniz anlamına gelir.

Edinme aracı, ziyaretçilerinizin bir arama motoru, bir web sitesi yönlendirmesi veya bir sosyal medya kanalı aracılığıyla gelip gelmediğini gösterir. Bir raporlama sistemi oluştururken seçim yapabileceğiniz Edinmeler’de 10 bölüm vardır .

• Genel Bakış – web sitenize ziyaretçi gönderen en iyi kanalların ‘bir bakışta’ görünümü için bunu kullanın.

• Kanallar – bu size genel bilgileri grafik biçiminde gösterir. Her kanala tıklayabilir ve daha fazla bilgi keşfedebilirsiniz. Örneğin, “organik arama“yı tıkladığınızda bir “anahtar kelimeler” raporuna yönlendirileceksiniz. SEO için çok faydalı.

• Tüm trafik – bu, kanal bilgilerini tek bir şekilde birleştirir. Trafiğinizin çoğunun nereden geldiğini görmek için kullanışlıdır.

• Tüm yönlendirmeler – tahmin edebileceğiniz gibi bu veriler arama motorunu ve doğrudan trafiği içermez. Yalnızca diğer web sitesi alanları ve sosyal medya aracılığıyla kimin ziyaret ettiğini gösterir.

• Kampanyalar – promosyon kampanyalarınız aracılığıyla gelen ziyaretçiler. Bir kampanyayı izlemek için üç parametre ayarlamanız gerekir: kampanya adı, kampanya trafiği/kaynağı ve kampanya aracı.

• Anahtar kelimeler – bu rapor, insanların hem organik hem de ücretli arama yoluyla web sitenizi bulmak için kullandığı anahtar kelimeleri gösterir.

• Maliyet Analizi ve Adwords – bu iki bölümü birbirine bağlayın, kampanyalarınız için maliyetleri ve gelir performansını ölçmenize olanak tanır.

• Sosyal – ziyaretçilerinizin sosyal medya aktivitelerini ve her bir sosyal medya ağından gelen ziyaretçilerin yüzdesini raporlar. Bu bölümde, ziyaretçilerin web sitenizdeyken davranışlarını gösteren birçok araç bulunmaktadır.

• Arama Motoru Optimizasyonu – web sitenizin Google arama motorunda nasıl çalıştığını izlemenize olanak tanıyan Google Web Yöneticisi Araçları’ndan bir rapor alırsınız. Buna Sorgular, Açılış Sayfaları ve Coğrafi Özet dahildir. Google Analytics hesabınızı aynı kayıtlı Google hesabı aracılığıyla Web Yöneticisi Araçlarınıza bağladığınızdan emin olun.

İbrahim Sarac Web & İnternet Çözümleri ile çalışan harika SEO uzmanlarımız var. İşletmenizin web sitenizin SEO’su veya Google analitiğinin kurulumu konusunda yardıma ihtiyacınız varsa, +90 552 582 27 13 numaralı telefondan İbrahim Saraç’ı arayın veya info@ibrahimsarac.com.tr adresine e-posta  gönderin.

Web Sitesi Ziyaretçilerinizi İzleme