2021’de Ortaya Çıkan Web Tasarım Trendleri

İyi web tasarımının temel ilkeleri nispeten sabittir. Ancak, bazı web tasarım trendleri gelir ve gider. Bu trendlerden bazıları teknolojideki gelişmeler tarafından yönlendiriliyor. Diğerleri ise tüketici ihtiyaçları, nüfustaki genel ruh hali ve ekonomik iklim tarafından yönlendirilir.

2020 ve 2021 yılları elbette COVID-19 pandemisi tarafından yönetildi. Ve bu küresel kriz, web sitelerinin tasarlanma biçimindeki bazı değişiklikleri kesinlikle etkiledi. 2022’nin dünya ve web geliştirme trendleri için neler sakladığını bekleyip görmemiz gerekecek. Bu arada, 2021’in önemli web tasarım trendlerinden bazılarına bir göz atın.

              Sakinleştirici Renk Paletleri

COVID-19 pandemisinden önce, web sitelerinde yüksek ve cesur renklere yönelik bir eğilim vardı. Gerçekten de, bazı siteler mesajlarını renkler, tipografi ve yazılı kelimelerle haykırdı. Ancak 2021’de renkler çok daha bastırılmış ve yatıştırıcı hale geldi.

Renklerin tonlanmasının pandemiye doğrudan bir tepki olması muhtemeldi. Ne de olsa, o zamanlar herkesin hayatında gereğinden fazla drama vardı. Ancak, pandemi öncesi yüksek sesli web tasarımının bir kısmı biraz abartılmıştı. Bu nedenle, daha yumuşak renkler, etrafta dolanan bir trend olabilir.

Slicker Online Alışveriş Deneyimleri

Çevrimiçi alışverişteki büyük artış, e-ticaret web sitesi geliştiricilerinin zihinlerini odakladı. E-Ticaret sitelerine gelen ziyaretçilerdeki artış, mevcut sitelerin satışlarında hoş bir artış sağladı. Ancak çevrimiçi alışverişteki artış, pazara birçok yeni oyuncu da getirdi. Bu nedenle, çevrimiçi alışveriş deneyimlerinin rekabet edebilmesi için kaygan olması gerekiyordu.

Daha büyük çevrimiçi perakendecilerden bazıları, ödeme işlemlerini basitleştirdi. Bazı siteler ürün açıklamalarını basitleştirdi ve kritik bilgileri ekranın üst kısmına taşıdı. Özünde, çevrimiçi mağazaların rekabet edebilmek için kullanıcı deneyimini iyileştirmesi gerekiyordu.

İnternetten alışveriş yapanların sayısındaki artış ve e-ticaret rekabeti ortadan kalkmıyor. Bu nedenle, e-ticaret sitelerinin 2021’in çok ötesinde birinci sınıf çevrimiçi alışveriş deneyimleri sunmaya devam etmesi gerekecek.

Mikro etkileşimler

Bir kullanıcı eylemiyle tetiklenen ince animasyonlar, 2021’de birçok sitenin bir özelliğiydi. Bu mikro etkileşimler birçok biçimde olabilir. Örneğin, bir görüntü üzerine gelindiğinde hafifçe değişebilir. Afişlerin hareketli arka planları olabilir. Bazı sitelerde, daha fazla dikkat çekmek için harekete geçirici mesajlar canlandırıldı.

Çok fazla animasyon efekti dağınık görünebilir ve kullanıcı deneyimini bozabilir. Bununla birlikte, dikkatli kullanıldığında, mikro etkileşimler, içeriğin mesajından dikkati dağıtmadan kullanıcı katılımını artırabilir.

Fiziksel ve Dijital Görüntüyü Karıştırma

Birçok kişi 2021’de internette çok daha fazla zaman geçirdiğini fark etti. Örneğin daha fazla insan evden çalıştı. Ve birçok ağırlama mekanının kapanmasıyla birlikte daha fazla insan eğlence için internete yöneldi. İnternet kullanımındaki bu değişim, 2021’deki aşağıdaki web tasarım trendini açıklayabilir. Belki de fiziksel ve dijital görüntüleri kusursuz bir şekilde harmanlama eğilimi, insanların deneyimlediği gerçek ve çevrimiçi hayatın bulanıklığını yansıtıyordu.

Gerçek dünya ve dijital görüntülerin bu harmanlanması, insanların fotoğraflarını grafiklerle birleştirmeyi ve fiziksel ve dijital görüntüler arasında geçiş yapmayı içeriyordu. Efekt, animasyon ve canlı aksiyonu harmanlayan filmlere biraz benziyor. İyi uygulandığında, bu tür görüntüler oldukça etkili olabilir ve bir web sitesinin benzersizliğine katkıda bulunabilir.

Modüler tasarım

Çoğu web sitesi şablon bazında tasarlanmıştır. Eski WordPress düzenleyicisini kullanan herkes şablon konseptine aşina olacaktır. Ayrıca sayfa şablonlarının ne kadar kısıtlayıcı olabileceğinin de farkında olacaklardır.

Ancak 2021, modüler web tasarımında, sayfa oluşturmayı önemli ölçüde basitleştiren ve iyileştiren bir artış gördü. Ve modüler tasarıma geçiş, WordPress Gutenberg Editörünün 2018 sürümüyle bir dereceye kadar önceden alındı.

Modüler bir web tasarım stratejisi benimsendiğinde, tüm sayfalar yerine modüller geliştirilir. Ardından, bu öğeler herhangi bir sayfada kullanılabilir. Bu modüler yaklaşım, web sitesi sahiplerinin profesyonel web geliştirici girdisine ihtiyaç duymadan özel sayfalar oluşturmasına olanak tanır.

Asimetrik Tasarım

2021’in bir sonraki trendi sürpriz olabilir. Yıllardır, web geliştiricileri güzel simetrik web siteleri oluşturmaya çalışıyorlar. Ancak 2021’de simetri, daha serbest akışlı bir formata geri döndü.

Elbette bu yeni trend grid formatının sonunu getirmiyor. Ve web sitelerinin hala sipariş edilmesi ve takip edilmesi kolay olması gerekiyor. Ancak içeriği sabit uzunlukta kaplara zorlamak, orantılı ancak asimetrik düzenlere yol açtı.

Kullanıcı Tarafından Kontrol Edilen İçerik

2021’de kullanıcı tarafından kontrol edilen içerik çok verimliydi. Dolayısıyla, örneğin videolarda veya slayt gösterilerinde artık otomatik oynatma yok. İçeriğin kontrolünü kullanıcılara verme konusundaki bu eğilim bir süredir büyüyor. Ancak 2021, otomatik oynatmanın nihayet öldüğü ve kullanıcı kontrolünün norm haline geldiği yıl olacak.

Gerçekçi Görüntülerden Uzak Durun

Gerçekçi, yüksek çözünürlüklü fotoğraflar bir süredir çoğu web sitesinin bir özelliği olmuştur. Ancak 2021’de vurgu, gerçek fotoğraflardan stilize eskiz tarzı görüntülere veya resim ve eskiz sanatının bir kombinasyonuna kaydı.

Elbette ürün sayfalarındaki kaliteli görseller yok olmak üzere değil. Buna rağmen, eskiz sanatı yaratıcılık için daha fazla fırsat sağlayabilir ve yüksek çözünürlüklü fotoğraflardan daha az kaynak gerektirir. Bu nedenle, daha az gerçekçi görüntüye geçiş, devam eden bir web tasarım trendi olabilir.

Soyulmuş Başlıklar

Son noktaya benzer şekilde, 2021 de ekstra büyük başlık veya kahraman imajının kademeli olarak ortadan kalktığını gördü. Şimdiye kadar, kahraman görüntüleri giderek büyüyor ve daha ayrıntılı hale geliyordu. Ancak bazen çok büyük olan bu görseller yükleme sürelerini yavaşlattı ve arama motoru optimizasyonu için çok az şey yaptı. Bu nedenle, artık daha hızlı yüklenen ve arama motorları tarafından okunabilen ve dizine eklenebilen daha basit, salt metin içeren banner’lara doğru bir hareket var.

Çözüm

2021’in web tasarım trendlerinin çoğu nispeten inceydi. Ve bazıları COVID salgını tarafından yönlendirildi. Ancak eğilimlerin hiçbiri uygulanması özellikle zor değildi.

Trendler gelir ve gider ve elbette diğer insanların fikirlerini körü körüne kopyalamak en iyi uygulama değildir. Yine de trendleri takip etmek, bir web sitesinin güncel görünmesini sağlamaya yardımcı olur ve orijinal fikirlerinize ilham vermek için tasarım trendlerini kullanabilirsiniz.

Peki, 2022’de ne görmeyi bekleyebiliriz? Bazı tasarımcılar, çizgi sanatı, soyut tasarımlar ve art-deco’dan ilham alan görüntüler dahil olmak üzere yeni web sitelerinde daha orijinal sanat eserlerinin görüneceğini tahmin ediyor. Yani 2022, web tasarımcılarının yaratıcılıklarının çılgına dönmesine izin verdiği yıl olabilir!

2021’de Ortaya Çıkan Web Tasarım Trendleri