Web Tasarımında 7 Yaygın Hata

Her yıl, her ölçekten ve her sektörden binlerce işletme, yalnızca vasat sonuçlar elde etmek için yeni web siteleri açar. Tasarımcılar birkaç ortak tasarım tuzağına düşerse, bu işletmelerin bir web varlığına yatırdığı tüm zaman ve para boşa gidebilir. Web tasarımında en sık yapılan hatalar nelerdir? Web sitenizde bu tuzaklara düşmemek için şimdi nasıl davranabilirsiniz?

1. Sezgisel Navigasyonun Önemini Unutmak

Web sitenize gelen ziyaretçiler genellikle satın almak istedikleri bir ürün veya şirketiniz hakkında bilgi gibi belirli şeyler ararlar. Aradıklarını bulmalarını zorlaştırırsanız, başka yerlere gideceklerdir. Başlıklarınızı, gezinme menülerinizi ve sayfalarınızı kolayca bulunabilecek şekilde düzenlemenin en iyi yolunu eleştirel olarak düşünün.

2. Harekete Geçirici Bir Çağrı Dahil Etmemek

Web sitenizdeki her sayfada net bir harekete geçirici mesaj veya CTA olmalıdır. Harekete geçirici mesaj, ziyaretçiyi, ücretsiz gönderim için 50 ABD doları veya daha fazla sipariş vermek veya bir randevu ayarlamak için aramak gibi belirli bir eylemi gerçekleştirmeye teşvik eder. Web sitenizdeki tüm CTA’lar açık ve tıklaması ve etkileşim kurması kolay olmalıdır.

Sonuç alan en yaygın CTA’lardan bazıları şunlardır:

  • Şimdi Bize Ulaşın
  • Şimdi satın al
  • Beni kaydet
  • Sepete ekle
  • Masanızı Ayırın
  • Rezervasyonunuzu Planlayın

3. Kötü İçerik Düzeni

Harika web siteleri, metin ve resimler de dahil olmak üzere çeşitli biçimlerde bilgilerle doludur. Bununla birlikte, içeriğiniz dağınıksa veya web sayfasında kötü bir şekilde düzenlendiğinde, ziyaretçiyi bunaltabilir veya kafasını karıştırabilir. Kopyayı mümkün olduğunca bölün ve bir sayfaya asla büyük metin blokları yerleştirmeyin. Boşluk ve ne kadar bilginin çok fazla bilgi olduğu hakkında eleştirel düşünün.

4. Analitiklere Dikkat Etmemek

Sosyal medya pazarlama kampanyalarınızdan sonuç aldığınızı nasıl anlarsınız? En iyi performans gösterenleriniz ile en düşük performans gösterenleriniz arasındaki farkı yaratan nedir? Analitikler ve veriler birçok işletmenin bel kemiğidir ve bunlar olmadan bilinçli kararlar vermek imkansızdır. Kullanıcıların sitenizde ne kadar zaman harcadıklarından hangi sayfaların onları siteden uzaklaştırdığına kadar her şeyi yakından görmek için Google Analytics‘i ve diğer araçları kullanın.

5. Zayıf veya Var Olmayan Arama Motoru Optimizasyonu (SEO)

SEO, arama motorlarına göz atan kişilerin web sitenize yönlendirilmesini sağlayan sihirdir. İnsanların aradığı anahtar kelimeleri kullanarak zengin, iyi yazılmış içeriğe sahip web siteleri, arama motorlarında başarılı olacaktır. Buna karşılık, dilbilgisi hataları, anahtar kelime doldurma ve düşük kaliteli geri bağlantılarla dolu web siteleri genellikle gömülür. Web sitenizin sıralamaların en üstünde olması için Google’ın ne aradığını öğrenmek için zaman ayırın. Web siteniz yalnızca insanlar onu bulabilirse etkilidir.

6. Hedef Kitlenizi Unutmak

Her işletme, hedef kitlesi hakkında sağlam bir fikre sahip olmalıdır. Bir balıkçı dükkanının hedef demografisinin, bir kuaför salonunun hedef kitlesinden çok farklı olması muhtemeldir. Hedef kitlenizin ne aradığını iyi anlamak, sevdikleri bir web sitesi tasarlamanıza yardımcı olacaktır. Resimler, yazı tipleri, metin, renkler ve tasarımın tümü, müşteri tabanınızı oluşturan demografik özelliklere hitap etmelidir.

7. Düzenli Olarak Güncelleme Yapmamak

Son olarak, web tasarımı bir kerelik tamamlayabileceğiniz ve bir daha asla düşünmeyeceğiniz bir süreç değildir. Bunun yerine, web sitenizi iyileştirmek ve güncellemek için devam eden bir süreçtir. Saatleriniz değişirse, telefon numaranız farklıysa veya artık belirli bir hizmeti sunmuyorsanız, uygun sayfaları hemen güncellemelisiniz.

Web Tasarımında 7 Yaygın Hata