Modern bir web sitesi tasarımının 9 temel unsuru

Her işletmenin kim olduğunu yansıtan ve değer sağlayan bir web tasarımına ihtiyacı vardır. Harika bir web sitesinin 9 temel unsurunu keşfedin.

İster yeni bir web sitesi tasarlıyor, ister yeniden tasarlıyor olun, ne ekleyeceğinizi bilmek çok önemlidir. Sonuçta, ilk izlenim önemlidir. Her işletme web sitesinin dikkate alması gerektiğine inandığımız şeylerin kapsamlı bir listesini bir araya getirdik.

İyi bir web sitesinin 9 etkili unsuru

İşte başarılı bir web sitesi yapan 9 unsur:

1. Bir işletme web sitesinin daha yüksek bir amaca ihtiyacı vardır

İnsanlara bir markanın mesajıyla ulaşmak ve onları müşteri olarak dahil etmek, başarılı bir pazarlama stratejisinin anahtarıdır.

Basılı, televizyon ve radyo reklamları gibi geleneksel reklamcılık, bir zamanlar yeni müşteriler kazanmanın tek yoluydu. Bugün, sosyal medya, dijital reklamcılık ve web siteleri, şirketlerin yaptıkları hakkında bilgi almak için kullandıkları başlıca araçlardır.

Bir pazarlama stratejisinin herhangi bir parçası gibi, bir şirket web sitesinin de iyi tanımlanmış hedeflere ve başarısını ölçmenin bir yoluna sahip olması gerekir. Bir web sitesinin genel iş stratejisine nasıl uyacağını bilmek, hangi işlevsellik gerektireceği, içerik, organizasyon ve nasıl görüneceği konusunda bilgi verecektir.

Bir işletme web sitesi, marka bilinirliği oluşturmak ve müşteri tabanını genişletmek için bir dizi farklı amaca hizmet edebilir. Bazı yaygın işletme web sitesi hedeflerine ve amaçlarına bakalım.

Kurşun üretimi

Haber bültenleri, promosyonlar, web seminerlerine davetler ve diğer pazarlama materyallerini göndermek, müşterilerle daha fazla bağlantı kurmanın yollarıdır.

Bir işletme web sitesinin, ziyaretçilerinden e-posta adreslerini toplayarak yeni potansiyel müşteriler oluşturmak için bir harekete geçirici mesaja ihtiyacı vardır. E-posta adresleri, ziyaretçileri bir iletişim formuna getiren bir dizi adımdan geçerek veya web düzeninde önemli bir yere basit bir kayıt formu yerleştirerek toplanır.

Cupcakes ve diğer nefis tatlı ikramları ile ünlü Magnolia Bakery , tasarımlarının en üstüne bir haber bülteni kaydı koyar ve bir ziyaretçi ana sayfalarına ilk geldiğinde bu açılır kayıt formunu sunar.

manolya fırın web sitesi

Müşteri bilgilerini toplamak, bir web tasarımının diğer bölümlerinde de olabilir. Aşağıdaki bu örnekte, REI ekranın alt kısmına bir haber bülteni kayıt formu yerleştirir.

REI’nin ürün sayfası

Arama motoru optimizasyonu, arama motorları veya hedeflenmiş bir reklam yoluyla bir şirketin web sitesine giren bir ziyaretçinin orada olmasının bir nedeni vardır. Onlar gittikten sonra bile onlarla iletişimde kalabilmek gelecekte işe yarayabilir. Bir işletme web sitesinin, bunu mümkün kılmak için olası satış yaratmayı entegre etmesi gerekir.

Marka bilinirliği

Bir web sitesi, bir işletmenin sesini ve kimliğini güçlendirir. Hizmetlerinin ve ürünlerinin değerini öne çıkarır. Arkasındaki hikayeyi anlatıyor. Ve bir işletmenin rakiplerinden ne kadar farklı olduğunu gösterir.

İnsanlara işin kim olduğu hakkında güçlü bir izlenim bırakmak için bir markanın kimliğini yansıtan görseller, logolar, yazılar ve tasarım estetiği ekleyin.

Organik cilt bakım şirketi Weleda’nın açılış sayfası , markalarının özünü yakalar. Web siteleri, kullandıkları doğal içeriklere bağlanan yeşilin tonları ve doğal güzelliğin ikiliğini yansıtan bir kahraman imajıyla tam olarak kim olduklarını örnekliyor.

web sitesi

Görseller, bir markanın neyi temsil ettiğini göstermekte çok ileri gider. Weleda gibi güçlü bir kahraman imajı kullanmak, insanları anında bir markaya bağlar.

Kahraman videolar, bir markanın kimliğini vurgulamanın ve insanları bir web sitesine çekmenin başka bir yoludur. Süt ürünü olmayan donmuş tatlıların üreticisi So Delicious , iştah açıcı bir açılış videosu ile dondurulmuş şekerlemeleri için sahne hazırlıyor.

çok lezzetli web sitesinin gif’i

İşletme türü ne olursa olsun, bir web sitesi bir markanın değerlerini iletmeli ve tasarımının estetiği aracılığıyla hedef müşterilerinin hassasiyetlerine hitap etmelidir.

Müşteri desteği

Müşteri hizmetleri için beklemede olmak, müzik ne kadar akılda kalıcı olursa olsun, gerçek bir sabır testi olabilir. İhtiyacımız olan bilgiyi istediğimiz zaman, mümkün olan en kısa sürede bulmak istiyoruz. Ve başka biriyle konuşmak zorunda kalmazsak, o kadar iyi.

Bir işletme web sitesi, müşterilerin bir ürünü veya hizmeti anlamalarına yardımcı olacak eğitimler, kılavuzlar, videolar, makaleler ve diğer içerikler gibi iletişim bilgilerini ve kaynakları içermelidir. Onlara ihtiyaç duydukları kaynakları sağlamalı ve onları bir iş aramak zorunda kalmaktan kurtarmalıdır.

Sosyal açıdan bilinçli moda markası Elizabeth Suzann’ın bu boyutlandırma kılavuzu gibi ek içerik, müşterilere bilinçli bir karar vermeleri için ihtiyaç duydukları şeyi vererek satın alma sürecinde yardımcı olur.

Bir işletme web sitesi, yalnızca sığ pazarlama dilinin uzun bir kaydırması olmamalıdır. Yardım ve rehberlik sağlamak derinlik verir ve müşterinin bir markaya olan güvenini artırmaya yardımcı olur.

2. Farklı bir marka sesi kullanın

Bir işletme web sitesinin, aynı şeyleri aynı sıkıcı şekilde söyleyen şirketlerin korosunda kaybolmasına izin vermeyin. İşletme türü ne olursa olsun, kişiliğini yansıtan bir sese ihtiyacı vardır.

En iyi markaların benzersiz sesleri vardır. Geico, Apple ve hatta Hallmark’ı düşünün. Kendilerini öne çıkaracak şekilde konuşurlar. Bir şirket web sitesinin yalnızca bilgilerle dolu olması yetmez, aynı zamanda bunu insanların ilgisini çekecek ve daha fazlasını okumak isteyecek şekilde söylemesi gerekir.

3. Yapı ve organizasyonu takip edin

Bilgi mimarisi ve navigasyon mantıklı bir şekilde düzenlenmelidir.

Web sayfalarındaki yollar ve bir işletme web sitesinin içeriği, ziyaretçilerin önemli bölümleri veya CTA’ları kaçırmamaları için tasarlanmalıdır. Gerekli olan hiçbir şey tasarımın içine gömülmemelidir.

Navigasyon, tekrarlanabilir kalıpları takip etmeli ve bir tekdüzelik duygusuna sahip olmalıdır. Her seçenek, nereye gittiği konusunda açık olmalıdır. Bir kullanıcının akışını bozan uyumsuz hiçbir şey olmamalıdır.

Blue Bottle Coffee , navigasyonlarını alışveriş, ziyaret ve öğrenme olmak üzere üç basit kategoriye ayırıyor. Bu kategoriler ve ilgili içeriğe sonraki bağlantıları, kim oldukları ve sattıkları kahve hakkında daha fazla bilgi edinmek isteyen herkese netlik ve yön sağlar.

mavi şişe kahve web sitesi gif

Her sayfayı oluşturan yazı aynı zamanda bir bütünlük duygusuna sahip olmalıdır. Her fikir bir sonrakine yol açmalıdır. Her konsept, boşluk bırakmadan ve bir işletme ve ne sattıkları hakkında genel bir anlayış sağlayarak kendisinden önce gelenler üzerine inşa edilmelidir.

Bol miktarda sağlıklı atıştırmalık sunan bir yemek kutusu abonelik hizmeti olan UrthBox , açılış sayfalarında bunu iyi yapıyor.

urthbox web sitesi

Yukarıda, hizmetlerinin size ne sağladığıyla ilgili bu açıklamayı sunarlar; bunu, nasıl çalıştığını, sundukları atıştırmalıkları ve nasıl başlayacağınızı kapsayan bölümler izler. Her bölüm, yemek abonelik hizmetlerinin nasıl çalıştığını detaylandırarak bir sonraki bölüme akar.

urthbox ürünleri

4. Farklı bir kullanıcı deneyimine sahip olun

Bir şirket web sitesine bu kadar çok girerken, kullanıcı deneyimini (UX) gözden kaçırmak kolaydır. Ancak UX olmadan, bir web tasarımı boş bir metin alanı olabilir.

UX, kişiliği bir tasarıma soran şeydir. Bir tasarımı hayata geçirmek için renk paleti, tipografi ve görseller gibi önemli unsurları birleştirir. Aksi takdirde sıkıcı bir metin ve resim düzenlemesini alan ve bunları size bir şeyler hissettiren bir tasarıma dönüştüren şeydir.

Aşağıdaki tasarım ilkeleri, etkili bir web sitesinin UX’inin oluşturulmasına rehberlik etmelidir:

  • Karmaşıklığa karşı sadelik
  • Kaos üzerinde sipariş
  • Tekniklikten çok kullanılabilirlik
  • Mobil cihazlar için tasarımı optimize etme

Airbnb’nin web düzeni, havadar ve kolay bir UX’e sahiptir. Yuvarlatılmış köşeler, hafif tipografi ve aşağıdaki arama çubuğundaki bu kayan düğmeler gibi temel öğelerle burada hiçbir şey pürüzlü veya aşındırıcı değildir. Tatile gitmek gibi, rahat ve kolay bir kullanıcı deneyimi sunarlar.

airbnb’nin ana sayfasının gif’i

Şirket türü ne olursa olsun, kullanıcı deneyimi kim olduklarıyla uyumlu olmalı ve içinde gezinmeyi keyifli bir deneyim haline getirmelidir.

5. E-ticareti kolaylaştırın

Çevrimiçi satışlar, bir işletmenin gelirinin birincil parçasıysa, tasarımın tamamı, satın alma süreci boyunca önde gelen müşterilerde dönecektir.

E-ticaret web sitelerinin, sattıkları ürünle ilgili çok sayıda ürün fotoğrafına, özelliğine ve ayrıntıya sahip olması gerekir. Potansiyel bir müşteri, bir ürünü bizzat görme deneyimine sahip değildir, bu nedenle onlara doğru bir temsil sağlayacak tüm bilgilere ihtiyaçları vardır.

Zappos gibi şirketler mükemmel ürün fotoğraflarıyla başarılı oluyor ve tüketicilere tüm özellikleri sağlıyor.

zappos ürün sayfası

SaaS şirketleri gibi fiziksel öğeler sunmayan işletmelerin de ürünlerinin nasıl çalıştığını iletmeleri gerekir. Ekran görüntüleri, animasyonlar, videolar ve kısa yazılar, sattıkları ürünün işlevselliğini yakalamalı ve fiyatlandırma planlarını net bir şekilde açıklamalıdır .

Süreçleri otomatikleştirmek için bir yazılım çözümü sunan Parabola , yazılımlarının nasıl çalıştığını gösteren bol miktarda grafik ve görsel sunum sunar.

parabol otomasyonu

Ve elbette, kullanım kolaylığı satın alma sürecinin her adımında rehberlik etmelidir. Bir sepete ürün eklemekten kontrol etmeye kadar, birinin işlemlerini tamamlamasını takip etmesinin önünde hiçbir şey durmamalıdır.

6. Dinamik içerikle güncel tutun

Hepimiz çıkmaz sokak gibi görünen bu tür web sitelerine girdik. Açılış sayfasında hiçbir şey değişmediğinde ve blog yıllardır güncellenmediğinde, terk edilmiş izlenimi veriyor. İnternetin bu unutulmuş alanlarını neredeyse dijitalize edilmiş tumbleweed’lerin esmesi bekleniyor.

Sezona bağlı olarak açılış sayfalarını promosyonlarla güncelleyin. Aktif bir blog tutun. Yeni videolar ekleyin. İnsanların kontrol etmek için tekrar tekrar dönmek isteyecekleri yeni ve yüksek kaliteli içerikle dolu harika bir web sitesi tutun. E-ticaret web sitelerinin güncel tutulması özellikle kolaydır. Öne çıkan ürünleri veya özel fiyatlı ürünleri en üste gönderin.

Blog sahibi olmak gibi dinamik içerik, organik arama sıralamalarında da sıçrama sağlayabilir. Web tarayıcılarına bir web sitesinin ne hakkında olduğu hakkında daha fazla bilgi verir. Ve bir işletmenin hala aktif olduğunu gösterir.

Martha Stewart , sezonu yansıtan ve izleyicilerinin ilgilendiği konu türlerini kapsayan yeni içerik sağlama konusunda harika bir iş çıkarıyor. Her gün yeni içerik ortaya çıkıyor ve insanlara tekrar tekrar gelmeleri için bir neden veriyor.

martha stewart’ın web sitesi

Elbette, tüm bu değişen içeriği yönetmenin bir yoluna ihtiyacınız var. İbrahim Sarac Web Çözümleri gibi bir içerik yönetim sistemi (CMS) kullanmak , ihtiyacınız olan dinamik içeriği kolaylıkla düzenleme, güncelleme ve değiştirme kontrollerini sağlar.

7. Belirgin bir tipografiye sahip olun

Bir renk paleti, logo ve marka sesinin yanı sıra tipografi, bir markanın kimliğinin büyük bir parçasıdır. Markanızın karakterine uyan yazı tiplerini bulun. Tipografi, aynı stil yönergelerini izleyen başlıklar, gövde kopyası ve diğer metinlerle bir web tasarımında tutarlı olmalıdır.

starbucks stil rehberi

Starbucks’ın yukarıdaki bu stil kılavuzunda , tasarımları için üç yazı tipi (Sodo Sans, Lander ve Pike) kullandıklarını görüyoruz. Herhangi bir işletmenin, bir web sitesine uyumlu bir his vermek için kullandıkları tipografiyi resmileştirmesi gerekir.

Tipografi, standartlaştırılmış yazı tipleriyle sınırlı değildir. El yazısı veya diğer stilize yazı tipleri gibi biraz özelleştirilmiş tipografi kullanmak, bir web tasarımında az miktarda kullanıldığında biraz pizzazz ekleyebilir.

8. Renk yoluyla görsel bir kimliği ifade edin

Bir renk şeması, bir markanın kimliğinin önemli bir parçasıdır ve bir tasarım boyunca tutarlı bir şekilde uygulanmalıdır. Bir web tasarımı, herhangi bir niyet olmaksızın sıçrayan ilgisiz renk tonlarından oluşan bir kolaj olmamalıdır. Renk paletini oluşturan birkaç anahtar renk olmalıdır.

petmart görsel kimlik

Bu, herhangi bir işletme veya kuruluş için hayati önem taşır. Coca-Cola, PetSmart veya hatta USC gibi bir yüksek öğrenim enstitüsü olsun, bir markanın ne tür renklerin kullanılacağına dair net yönergelere ihtiyacı vardır. Aşağıda, tüm tasarımcıların web siteleri için oluştururken uyması gereken renkleri gösteren USC marka yönergeleri bulunmaktadır.

USC’nin kimlik yönergeleri

Bir şirketin markasını yakalayan bir renk paleti bulun ve bunu web tasarımı boyunca kullanın.

9. İletişim kurmanın yollarını sağlayın

Web sitesi ziyaretçileri, web sitelerinde bir işletmeyle nasıl iletişim kuracaklarını bulmanın kolay bir yoluna sahip olmalıdır. Bir işletmeye ulaşmanın birden çok yolunu dahil edin. Bu, bir müşteri iletişim formu ile yapılabilir. Telefon numarası ve e-posta adresi gibi bilgiler, düzende açık bir yerde olmalıdır.

Facebook, Instagram veya diğer profilleri içeren sosyal medya blokları, takipçi kazanmanın ve soruları olabilecek veya daha fazla etkileşim kurmak isteyen kişilerle etkileşim kurmanın başka bir yoludur.

Bir işletme web sitesi, bu önemli bilgileri atlayarak insanları dışlamamalıdır. Kitlelerine işleriyle etkileşim kurmaları için birden fazla yol sunmalıdırlar.

Bir işletme web sitesi bir dengedir

Bir işletme web sitesi tasarlarken, her parçanın nasıl çalışacağını ve bir şirketin başarılı olmasına yardımcı olmak için bir araya geleceğini unutmayın. Pratik bilgiler, görseller, etkileşim, net gezinme ve marka kimliği, etkili bir iş web sitesi oluşturmak için bir araya gelir.

Sayfalarında gezinen biri bir yolculuğa çıkar. Sonunda müşteri olmak için ihtiyaç duydukları nedenlere sahip olacaklar.

Modern bir web sitesi tasarımının 9 temel unsuru